INFORMACJA
o pracy Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka
jako organu wykonawczego miasta
w okresie między XXXIII a XXXV sesją Rady Miasta.


Burmistrz, jako jednoosobowy organ wykonawczy miasta wydał następujące Zarządzenia :

1. Zarządzenie Nr 30/2010 z dnia 15 kwietnia 2010 r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2010. Na mocy powyższego Zarządzenia dokonano zmian w planie wydatków na łączną kwotę 66 693 zł w działach 756 i 900.
2. Zarządzenie Nr 31/2010 z dnia 15 kwietnia 2010r. w sprawie nabycia na własność miasta Ostrów Mazowiecka nieruchomości gruntowej nr 3780/5 o pow. 0,0194 ha poł. w Ostrowi Mazowieckiej z przeznaczeniem na poszerzenie ul. Świerkowej.
3. Zarządzenie Nr 32/2010 z dnia 21 kwietnia 2010r. w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego komunalnej nieruchomości nr 4383 o pow. 1471 m2 poł. w Ostrowi Mazowieckiej przy ul. Dubois i Pięknej.

4. Zarządzenie Nr 33/2010 z dnia 22 kwietnia 2010r. w sprawie powołania gminnej komisji urbanistyczno – architektonicznej. Zadaniem Komisji jest wypracowanie opinii w sprawie projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta.

5. Zarządzenie Nr 34/2010 z dnia 5 maja 2010r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2010. Na mocy Zarządzenia dokonano zmian w planie wydatków na łączną kwotę 7 100 zł w działach 700 i 801.

6. Zarządzenie Nr 35/2010 z dnia 18 maja 2010r. w sprawie nabycia na własność miasta Ostrów Mazowiecka nieruchomości gruntowej nr 913/7 o pow. 0,2673 ha i nr 916/7 o pow. 0,0275 ha z przeznaczeniem pod drogę wewnętrzną w rejonie ul. Sikorskiego.

7. Zarządzenie Nr 36/2010 z dnia 18 maja 2010r. w sprawie nabycia na własność miasta Ostrów Mazowiecka nieruchomości gruntowej nr 805/12 o pow. 0,3440 ha z przeznaczeniem pod drogę wewnętrzną w obrębie ul. Bema.

8. Zarządzenie Nr 37/2010 z dnia 19 maja 2010r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2010. Na mocy Zarządzenia dokonano zwiększenia dochodów i wydatków budżetu miasta o kwotę 50 684 zł w działach 010 i 801.

9. Zarządzenie Nr 38/2010 z dnia 20 maja 2010r. w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego komunalnych nieruchomości nr 1121/24 o pow. 111m2 i nr 1122/15 o pow. 592 m2 położonych przy ul. M. Reja.

10. Zarządzenie Nr 39/2010 z dnia 21 maja 2010r. w sprawie powołania Komisji Konkursowej do rozpatrzenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.

11. Zarządzenie Nr 40/2010r. z dnia 21 maja 2010r. w sprawie powołania Zespołu Interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie w mieście Ostrów Mazowiecka.

12. Zarządzenie Nr 41/2010 z dnia 25 maja 2010r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2010. Na mocy Zarządzenia dokonano zwiększenia dochodów i wydatków budżetu miasta o kwotę 18 313 zł. – dotacja celowa na sfinansowanie wydatków związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów Prezydenta RP.

13. Zarządzenie Nr 42/2010 z dnia 1 czerwca 2010r. w sprawie powołania obwodowych komisji wyborczych do przeprowadzenia wyborów Prezydenta RP

14. Zarządzenie Nr 43/2010 z dnia 9 czerwca 2010r. w sprawie ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert na zadania realizowane w 2010r. ramach Rocznego Programu Współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.

15. Zarządzenie Nr 44/2010 z 11 czerwca 2010r.w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2010. Na mocy powyższej uchwały zwiększa się dochody i wydatki budżetu miasta o kwotę 11 115 zł.- dotacja celowa na sfinansowanie wydatków związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów Prezydenta RP.

16. Zarządzenie Nr 45/2010 z dnia 15 czerwca 2010 w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego komunalnych nieruchomości nr 3300/11 i 3300/13 o łącznej pow. 308 m2 pol przy ul. Batorego w Ostrowi Mazowieckiej.

17. Zarządzenie Nr 46/2010 z dnia 16 czerwca 2010r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2010r. Na mocy Zarządzenia dokonano zwiększenia dochodów i wydatków budżetu miasta o kwotę 8 540 zł. w dziale 851 i 852

I Na naradzie w dniu 20 maja 2010r. Burmistrz Miasta podjął następujące decyzje:

1. Postanowił przeznaczyć następujące dofinansowanie:

- 1 000 zł dla Publicznej Szkoły Podstawowej w Nagoszewce na nagrody dla uczestników X Mazowieckiego Dziecięcego Festiwalu Piosenki Chrześcijańskiej.
- 1 500 zł dla Koła PZW Nr 41 na dofinansowanie kosztów organizacji Festynu Wędkarskiego z okazji Dnia Dziecka.
- 4 000 dla PCK na dofinansowanie kosztów organizacji kolonii letnich
- 2 000 zł. dla ZSP Nr 1 - na dofinansowanie kosztów 2 wyjazdów w ramach tzw. „Zielonej szkoły”
- 2 000 zł dla Szkoły Podstawowej Nr 1 na dofinansowanie 2 wyjazdów w ramach tzw. „Zielonej szkoły”
- 3 000 zł dla Szkoły Podstawowej Nr 1 na dofinansowanie kosztów organizacji kolonii letnich.

- 5 000 zł dla Szkoły Podstawowej Nr 1 na dofinansowanie kosztów wyjazdu 29 Drużyny Harcerskiej „Pogodni” na Światowy Zlot Harcerstwa Polskiego w Krakowie, Zlot Grunwaldzki i Rajd Wisła.
- 500 zł dla Sceny Kotłownia na dofinansowanie wypoczynku letniego w formie warsztatów teatralnych
- 3 000 zł dla Parafii pw. Chrystusa Dobrego Pasterza na dofinansowanie wypoczynku letniego /2 wyjazdy/ .
- 500 zł. dla ZSP Nr 2 na dofinansowanie wyjazdu grupy uczniów do Białostockiego Teatru Lalek.
- 500 zł. dla Gimnazjum Publicznego Nr 1 na dofinansowanie wyjazdu grupy uczniów do Technikum Leśnego w Białowieży.

- 160 zł dla Klubu Abstynenta TANTAL na dofinansowanie wyjazdu osoby współuzależnionej na spotkanie terapeutyczne w Ośrodku Apostolstwa Trzeźwości w Zakroczmiu.

- 500 zł. na dofinansowanie wypoczynku letniego wychowance Rodzinnego Domu Dziecka Nowa Wieś Wschodnia Łomżyńska 14, Ostrołęka. Wychowanka zameldowana jest w Ostrowi Mazowieckiej przy ul. Wołodyjowskiego .

2. Negatywnie ustosunkował się do pisma Poradni Terapii Uzależnień i Współuzależnień przy SPZZOZ w sprawie dofinansowania kosztów szkolenia w Studium Terapii Uzależnień wolontariusza Poradni w Ostrowi Mazowieckiej.
3. Nie wyraził zgody na indywidualne dofinansowanie kosztów udziału uczennicy kl III Szkoły Podstawowej Nr 4, w wycieczce w Góry Świętokrzyskie.
4. Wyraził zgodę na pokrycie kosztów w wys. 950 zł za wypożyczenie wystawy pt „Ziemia Zbawiciela” i „Jan Paweł II Apostoł Pokoju” . Wystawy wypożyczone do ekspozycji w ZSP Nr 1 w związku z odsłonięciem pomnika Jana Pawła II.
5. Zapoznał się z pismem rodziców dzieci niepełnosprawnych w sprawie dowozu dzieci do specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Zuzeli. Sprawa została skierowana do analizy.
6. Nie wyraził zgody na instalację, przez firmę prywatną, monitora reklamującego firmy z Ostrowi Mazowieckiej i okolic w obiekcie MOSiR „Nad Stawem” .
7. Negatywnie ustosunkował się do prośby Stowarzyszenia „Nadzieja” o dofinansowanie prowadzonego przez Stowarzyszenie „Klubu Filmowego” . Prośba o wsparcie w wys. 10000,-zł przeznaczeniem na opłacenie profesjonalnego instruktora warsztatów filmowych, zorganizowanie promocji, zakup sprzętu i wyposażenia /mikrofony, oprogramowanie, sprzęt video/.
8. Polecił ogłosić kolejny przetarg nieograniczony na sprzedaż nieruchomości nr 416/15 poł. przy ul. Lubiejewskiej.
9. Określił warunki wzajemnego rozliczenia opłaty adiacenckiej z tytułu podziału dz. nr 2107 przy ul. Wiśniowej drogami : publiczną nr 2107/1 o pow. 253 m2 i wewnętrzną o pow. 604 m2.
10. Negatywnie ustosunkował się do pisma właścicieli pawilonów handlowych w rejonie ul. Batorego w sprawie warunków nabycia praw do działki nr 3300/13 poł. w obrębie ul. Batorego.
11. Negatywnie ustosunkował się do pisma w sprawie obniżenia ceny nabycia działki komunalnej nr 3300/12 poł. w obrębie ul. Batorego. Wyraził zgodę na ewentualne rozłożenie na raty należności.
12. Określił stawkę procentową opłaty adiacenckiej oraz cenę jednostkową za grunt pod drogami, który przejdzie na rzecz miasta z mocy prawa w wyniku scalenia i podziału działek poł. przy ul. Kameralnej nr 681/2, 683/2 i 685/2/ .
13. Przyjął propozycję wysokości odszkodowania za grunt pod drogami publicznymi dz. nr 1440/3 i 1440/6 o łącznej pow. 2466m2 poł. w rejonie ul. Północnej.
14. Wyraził zgodę na odpłatne umieszczenie przyłącza wodociągowego w działce miasta nr 3320/12 poł. przy ul. Mieczkowskiego.
15. Wyraził zgodę na odpłatne umieszczenie przyłącza wod-kan w działce miasta nr 3083/6 poł. przy ul. Partyzantów .
16. Określił wysokość odszkodowania za działki drogowe ozn. nr 3831/8,12, 14 poł. przy ul. Małkińskiej.
17. Wyraził zgodę na wydzierżawienie części działki komunalnej nr 1589 poł. przy ul. Ptasiej.
18. Negatywnie zaopiniował propozycję nazwy nowej ulicy w rejonie ul. Sadowej – ul. „Orła Bielika”. Polecił wystąpić do wnioskodawców o wskazanie innej propozycji.
19. Pozytywnie zaopiniował propozycję nazwy nowej ulicy pomiędzy ul. Bagińską i Kameralną – ul. Fiołkowa. Propozycja został przekazania do wiadomości publicznej.
20. Polecił podjąć czynności zmierzające do wykupu na rzecz miasta dz. nr 1499/3 i 1499/1 pod projektowaną drogę publiczną pomiędzy ul. Sadową i Północną.
21. Nie wyraził zgody na nabycie gruntów w celu uregulowania stanu prawnego ul. Bagińskiej.
22. Określił warunki wykupu przez miasto drogi wewnętrznej nr 3805/3 i 3805/9 o łącznej pow. 1242 m2 poł. w rejonie ul. Małkińskiej.

24. Nie wyraził zgody na wydzierżawienie słupów ogłoszeniowych na terenie miasta.

II Na naradzie w dniu 16 czerwca 2010r. Burmistrz Miasta podjął następujące decyzje:

1. Przyjął i przekazał pod obrady Rady Miasta projekty uchwał i materiały informacyjne.
2. Postanowił przeznaczyć następujące dofinansowanie:

- 2.500,-zł dla Polskiego Związku Wędkarskiego Koło Nr 41 na dofinansowanie X Spinningowych Mistrzostw Ostrowi Mazowieckiej o Puchar Burmistrza.

- po 100 zł na 1 dziecko przebywające w Zawodowych Rodzinach Zastępczych w Ostrowi Mazowieckiej z przeznaczeniem na upominki dla dzieci z okazji Dnia Dziecka.

- po 300 zł. na osobę dla 5 laureatów / uczniowie miejskich szkół/ X Festiwalu Piosenki Chrześcijańskiej w Nagoszewce na dofinansowanie warsztatów muzycznych.

– 14 400 zł dla Centrum Wolontariatu i Integracji Społecznej Świetlica Carpe Diem ul. Rubinkowskiego 8 na sfinansowanie wychowankom świetlicy letniego wypoczynku w Zakopanem.

- 1.200,-zł dla Gminno – Miejskiego Stowarzyszenia Rodzin Abstynenckich Rodzina ul Sikorskiego 3 na dofinansowanie kosztów organizacji Forum Trzeźwościowego połączonego z obchodami rocznicowymi Stowarzyszenia.
- 1.000,-zł dla Gimnazjum Publicznego Nr 1 na zakup nagród dla uczniów biorących udział w konkursach sportowo - profilaktycznych

- 1.500 zł dla Stowarzyszenia Rodziców Dzieci Specjalnej Troski „Podaruj Uśmiech” na dofinansowanie kosztów organizacji wycieczki dla dzieci.
- 1500 zł dla Parafia pw. WNMP na dofinansowanie kosztów organizacji wypoczynku letniego dla dzieci.

– 1000 zł dla Parafii pw. Świętego Ducha w Kadzidle na dofinansowanie kosztów organizacji wypoczynku letniego, w którym wezmą udział dzieci z Ostrowi Mazowieckiej.

3. Negatywnie ustosunkował się do wniosku Polskiego Towarzystwa Osób Niepełnosprawnych Zarząd Główny Łódź o wsparcie finansowe działań / cykl akcji charytatywnych/ na rzecz dzieci i osób niepełnosprawnych z terenu miasta. Środki na dofinansowanie zakupu sprzętu rehabilitacyjnego, rehabilitacji ruchowej oraz turnusów rehabilitacyjnych.
4. Wyraził zgodę na użyczenie sali sportowej przy ul. Warchalskiego Gminno – Miejskiemu Stowarzyszeniu Rodzin Abstynenckich „Rodzina” na organizację Forum Trzeźwościowego.
5. Wyraził zgodę na sprzedaż w drodze przetargu części działki komunalnej nr 3267 poł. przy ul. Mieczkowskiego.
6. Wyraził zgodę na rozliczenie opłaty adiacenckiej z tytułu podziału działki nr 3834 poł. przy ul. Gródźki gruntem pod drogami publicznymi. Określił wysokość odszkodowania za grunt pod drogami.
7. Określił warunki dzierżawy działki komunalnej nr 1589 o pow. 837 m2 poł. przy ul. Ptasiej.
8. Wyraził zainteresowanie wznowieniem rozmów dotyczących nabycia na rzecz miasta dz. nr 3146 poł. przy ul. Broniewskiego 50.
9. Przychylił się do wniosku Spółdzielni Mieszkaniowej „Nasz Dom” o nieodpłatne użyczenie części działki nr 4108/67 / dawna u. Kolarska/ pod budowę placu zabaw. Decyzja została uwarunkowana uzyskaniem przez Spółdzielnię tytułu prawnego do pozostałej części gruntu w działkach 4108/66 i 4108/67, który obecnie bezumownie użytkuje.
10. Wyraził zgodę na nieodpłatne przyjęcie na rzecz miasta wyodrębnionej działki stanowiącej drogę wewnętrzną w rejonie ul. Kochanowskiego.
11. Wyraził zgodę na rozwiązanie umowy dzierżawy na grunt o pow. 8 m2 poł. przy ul. Warchalskiego pod kioskiem RUCH.
12. Przychylił się do propozycji nadania nazwy nowej ulicy na terenie miasta – ul. Miła w rejonie ul. Rodziewiczówny. Propozycja została skierowana do wiadomości publicznej.
13. Negatywnie, w kontekście przedstawionej koncepcji zabudowy, ustosunkował się do oferty dotyczącej nabycia od miasta działek nr 4864, 4864, 4865,4866, 4867, 4868, 4890, 4891.
14. Nie wyraził zgody na lokalizację miejsc parkingowych przy ul. Kościuszki 9 przy budynku usługowo – handlowym zlokalizowanym na działce komunalnej nr 4894.

Burmistrz Miasta
/-/ Mieczysław Szymalski


 

Wytworzył:
Mieczysław Szymalski
Udostępnił:
Kołodziej Artur
(2011-02-14 11:58:11)
Ostatnio zmodyfikował:
Kołodziej Artur
(2011-02-14 12:02:23)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki