Ogłoszenie o naborze na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze
BURMISTRZ MIASTA OSTRÓW MAZOWIECKA
ogłasza nabór na wolne od 29 lipca 2017 r. kierownicze stanowisko urzędnicze
w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ostrowi Mazowieckiej,
ul. Warchalskiego 3, 07-300 Ostrów Mazowiecka
Stanowisko: Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowi Mazowieckiej
Wymiar etatu: 1/1
Liczba stanowisk pracy: 1
Warunki pracy na stanowisku:
- Miejsce świadczenia pracy: w budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. K. Warchalskiego 3, 07-300 Ostrów Mazowiecka, praca w terenie.
- Praca w pełnym wymiarze czasu pracy: 40 godzin tygodniowo, 8 godzin dziennie.
- Stosunek pracy pracownika samorządowego zatrudnionego na podstawie umowy o pracę nawiązuje się na czas nieokreślony lub na czas określony. W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy, z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.
- Praca przy komputerze powyżej 6 godzin dziennie.
Zakres zadań na stanowisku:
- Kierowanie działalnością Ośrodka oraz reprezentowanie go na zewnątrz w zakresie wykonywania zadań statutowych jednostki.
- Organizacja pracy w Ośrodku na poszczególnych stanowiskach pracy w sposób zapewniający właściwe i sprawne wykonywanie zadań.
- Współdziałanie ze Skarbnikiem Miasta przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu.
- Sporządzanie planu finansowego Ośrodka.
- Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych przy ścisłej współpracy ze Skarbnikiem Miasta i główną księgową Ośrodka.
- Nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem budżetu Ośrodka w zakresie realizacji zadań własnych i zleconych.
- Pełnienie funkcji pracodawcy wobec pracowników Ośrodka oraz wydawanie wewnętrznych regulaminów i zarządzeń związanych z funkcjonowaniem Ośrodka, należących do kompetencji Kierownika.
- Nadzór merytoryczny nad pracą pracowników Ośrodka.
- Kontrola spraw kadrowo-płacowych oraz księgowych.
- Kontrola dokumentacji prowadzonej przez pracowników Ośrodka oraz ich pracy w terenie.
- Opracowywanie i realizacja gminnej strategii problemów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka.
- Sporządzanie oceny zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej.
- Realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych.
- Organizowanie i prowadzenie działalności socjalnej.
- Badanie efektywności przyznanej pomocy w miejscu zamieszkania klienta.
- Wydawanie decyzji w zakresie przyznania lub odmowy przyznania świadczeń z pomocy społecznej.
- Załatwianie spraw i wydawanie decyzji potwierdzających prawo do świadczeń opieki zdrowotnej, zgodnie z ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
- Wypłata i realizacja dodatków mieszkaniowych, zgodnie z ustawą o dodatkach mieszkaniowych.
- Podejmowanie działań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie, zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.
- Praca z rodziną, zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
- Wypłata i realizacja dodatku energetycznego, zgodnie z ustawą Prawo energetyczne.
- Sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwemu wojewodzie, w formie dokumentu elektronicznego, z zastosowaniem systemu teleinformatycznego.
- Realizacja zadania - wypłata stypendiów i zasiłków szkolnych.
- Współpraca z organizacjami, instytucjami i środowiskiem lokalnym w celu ograniczania i przeciwdziałania skutkom patologii i negatywnych zjawisk społecznych.
Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie.
- Wykształcenie wyższe magisterskie oraz specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej, zgodnie z art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 930 z późn. zm.).
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.
- Niekaralność za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Staż pracy – co najmniej 8 lat pracy w tym 6 lat pracy w jednostkach administracji rządowej lub samorządowej na stanowisku związanym z pomocą społeczną.
- Niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 168 z późn. zm.).
Wymagania dodatkowe:
- Znajomość przepisów wynikających z ustaw:
- o pomocy społecznej,
- o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej,
- o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,
- o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci,
- o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” ,
- o dodatkach mieszkaniowych,
- o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
- o samorządzie gminnym,
- o ochronie danych osobowych,
- o dostępie do informacji publicznej,
- Kodeks postępowania administracyjnego,
- o finansach publicznych,
- Prawo zamówień publicznych.
- Wysoka kultura osobista oraz właściwy stosunek do klientów.
- Zdolność zarządzania zasobami ludzkimi i gospodarką finansową jednostki.
- Zdolności organizacyjne, odpowiedzialność kreatywność i zaangażowanie.
- Umiejętność sprawnego, samodzielnego pozyskiwania informacji niezbędnych do wykonywania zadań.
- Znajomość programów biurowych wchodzących w skład MS Office.
- Gotowość do podnoszenia kwalifikacji i zdobywania nowych umiejętności.
- Dysponowanie wiedzą z zakresu pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych, w tym z funduszy Unii Europejskiej.
Wymagane dokumenty:
- Życiorys z opisem dotychczasowej działalności zawodowej (Curriculum Vitae); własnoręcznie podpisany.
- List motywacyjny, własnoręcznie podpisany.
- Kwestionariusz osobowy. (DOC,PDF)
- Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie.
- Kserokopie świadectw pracy (bądź zaświadczenie z obecnego miejsca pracy).
- Kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach.
- Oświadczenia kandydata o:
- stanie zdrowia umożliwiającym wykonywanie obowiązków,
- braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
- niekaralności zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 168 z późn. zm.),
- treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 902).”
Terminy i miejsce składania dokumentów:
Oferty należy składać w siedzibie Urzędu Miasta, ul. 3 Maja 66, 07-300 Ostrów Mazowiecka w kancelarii (parter, pokój nr 1) do dnia 20 czerwca 2017 r. do godz. 15:00 z dopiskiem na kopercie: „Nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowi Mazowieckiej” wraz z podaniem imienia i nazwiska. W przypadku przesłania ofert pocztą liczy się data wpływu do urzędu.
Pozostałe informacje:
- Zgłoszenia kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu, bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą rozpatrywane w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Z osobami, które spełnią wymagania formalne może być przeprowadzona rozmowa, test kwalifikacyjny, o czym kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie lub listownie.
- Po przeprowadzonych rozmowach informacja o wyniku rekrutacji będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Ostrów Mazowiecka (www.bip.ostrowmaz.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miasta Ostrów Mazowiecka.
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6%.
- Oferty złożone w celu przeprowadzenia naboru na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ostrowi Mazowieckiej, nie będą zwracane po zakończeniu rekrutacji.
- Burmistrz Miasta może unieważnić nabór na każdym etapie bez podawania przyczyn. Informacja o unieważnieniu naboru zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Ostrów Mazowiecka oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miasta Ostrów Mazowiecka.
Burmistrz Miasta
Jerzy Bauer
Ostrów Mazowiecka, 9 czerwca 2017 r.