ZARZĄDZENIE NR 96/2024 BURMISTRZA MIASTA OSTRÓW MAZOWIECKA z dnia 1 lipca 2024 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Ostrów Mazowiecka

ZARZĄDZENIE NR 96/2024
BURMISTRZA MIASTA OSTRÓW MAZOWIECKA
 
z dnia 1 lipca 2024 r.
 
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Ostrów Mazowiecka
 
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r. poz.609 i 721) zarządzam, co następuje:
§ 1. 
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta Ostrów Mazowiecka stanowiącym  załącznik do zarządzenia Nr 122/2022 Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka z dnia 30 sierpnia 2022 r., zmienionego zarządzeniem Nr 50/2023 Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka z dnia 15 maja 2023 r. oraz zarządzeniem Nr 104/2023 Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka z dnia 23 sierpnia 2023 r., wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 16 ust. 2 pkt 3 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 4 w brzmieniu: 
„4) Biuro Kadr i Promocji Miasta.”
2) w § 20:
- w pkt 1 uchyla się lit. a),
- w pkt 2 uchyla się lit. g),
- dodaje się pkt 6a w brzmieniu:
„ Biuro Kadr i Promocji Miasta – symbol BKP,
a) Zespół  do spraw  personalnych – symbol BKP-K,
b) Zespół do spraw promocji miasta – symbol -BKP-P,”
3) § 22 ust.1 otrzymuje brzmienie:
„Wydziałami kierują Dyrektorzy, z wyjątkiem USC, Biura Rady, Biura Kadr i Promocji Miasta, którymi kierują Kierownicy oraz Straży Miejskiej, którą kieruje Komendant.”
4) w § 31 uchyla się ust. 2;
5) w § 32 uchyla się ust. 8;
6) po § 36 dodaje się § 36a w brzmieniu:
„1. Biuro Kadr i Promocji Miasta realizuje powierzone zadania w ramach funkcjonujących w jego strukturze Zespołów zadaniowych.
2. W zakresie spraw personalnych realizowane są zadania:
1) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników;
2) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych dyrektorów szkół i przedszkoli;
3) przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy;
4) organizowanie i nadzorowanie realizacji zadań z zakresu bhp i ppoż. w Urzędzie Miasta;
5) prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników;
6) prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników;
7) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizowania robót publicznych i interwencyjnych oraz staży;
8) organizowanie praktyk zawodowych dla uczniów szkół średnich i studentów szkół wyższych;
9) prowadzenie sprawozdawczości z zakresu spraw pracowniczych;
10) przyjmowanie i rejestracja oświadczeń majątkowych składanych do Burmistrza przez osoby zobowiązane;
11) przygotowywanie, w uzgodnieniu z Sekretarzem, projektów zakresów czynności dla kierujących Komórkami organizacyjnymi i dla samodzielnych stanowisk pracy;
12) opracowywanie zasad i przygotowywanie dokumentów do przeprowadzenia ocen pracowników Urzędu;
13) organizowanie służby przygotowawczej dla pracowników podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowiskach urzędniczych;
14) prowadzenie ewidencji osobowej i akt osobowych pracowników;
15) prowadzenie zbiorczej ewidencji czasu pracy pracowników Urzędu;
16) prowadzenie sprawozdawczości z zakresu spraw osobowych;
17) prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami wewnętrznymi i zewnętrznymi pracowników Urzędu oraz podnoszeniem kwalifikacji pracowników;
18) opracowanie na zlecenie Burmistrza wniosków o nadanie odznaczeń państwowych i innych odznaczeń dla pracowników Urzędu oraz Dyrektorów Miejskich jednostek organizacyjnych;
19) prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem przez pracowników Urzędu i Dyrektorów miejskich jednostek organizacyjnych samochodów prywatnych do celów służbowych;
20) prowadzenie rejestru delegacji służbowych;
21) przygotowywanie i dokumentowanie przebiegu naboru na wolne stanowiska pracy w Urzędzie;
22) prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem konkursów na Dyrektorów miejskich jednostek organizacyjnych;
23) przestrzeganie terminów badań wstępnych, kontrolnych i okresowych;
24) uzgadnianie badań z poradnią medycyny pracy;
25) rozpatrywanie wniosków o wypłatę ekwiwalentu pieniężnego za zakup okularów korygujących wzrok;
26) opracowywanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu i przedstawianie wniosków usprawniających;
27) opracowanie, realizacja i monitorowanie procesów związanych z:
a) naborem nowych pracowników,
b) systemem szkoleń dla pracowników,
c) budowaniem ścieżki awansu zawodowego,
d) systemem wynagradzania pracowników,
e) systemem oceny pracowników;
28) wdrażanie nowych metod organizacyjnych pracy w Urzędzie;
29) opracowanie i prowadzenie działań związanych z badaniem poziomu zaangażowania pracowników;
30) monitorowanie organizacji pracy w urzędzie i przygotowywanie propozycji zmian;
31) opracowywanie analiz i informacji o sytuacji kadrowej w Urzędzie oraz sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości w tym zakresie;
32) dokonywanie analiz i sprawozdań dotyczących zadań realizowanych w zakresie obsługi interesanta;
33) prowadzenie badań ankietowych i analiz dotyczących satysfakcji klienta zewnętrznego i wewnętrznego;
34) opracowywanie projektów aktów wewnętrznych Burmistrza, dotyczących spraw pracowniczych i prowadzenie ich zbioru;
35) nadzór i prowadzenie całokształtu prac związanych z przygotowywaniem opisów stanowisk pracy;
36) prowadzenie spraw socjalnych pracowników Urzędu wraz z opracowywaniem regulaminu korzystania z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
3. W zakresie promocji miasta realizowane są zdania:
1) prowadzenie polityki informacyjnej - prezentacja działalności Rady Miasta, Burmistrza, a także Urzędu;
2) przygotowywanie serwisów informacyjnych oraz informacji prasowych na temat bieżącej pracy Urzędu oraz Miejskich jednostek organizacyjnych;
3) przygotowywanie codziennych wyciągów prasowych;
4) redagowanie artykułów i notatek prasowych;
5) przedstawianie propozycji odpowiedzi, sprostowań lub wyjaśnień dotyczących publikacji prasowych związanych z działalnością Urzędu;
6) utrzymywanie bezpośrednich, bieżących kontaktów z redakcjami periodyków miejskich, rozgłośniami radiowymi, redakcjami telewizyjnymi i portalami internetowymi;
7) analizowanie doniesień prasowych i przedstawianie wniosków Burmistrzowi;
8) odpowiadanie na krytykę prasową dotyczącą działalności Burmistrza i Urzędu oraz wykorzystywanie jej dla usprawnienia pracy Urzędu;
9) współpraca z kierownikami w celu propagowania działalności Urzędu;
10) kształtowanie pozytywnego wizerunku Urzędu;
11) merytoryczna obsługa stron internetowych Miasta, mediów społecznościowych oraz koordynowanie i umieszczanie na bieżąco wymaganych danych;
12) archiwizowanie informacji medialnych;
13) wykonywanie innych czynności, które mają wpływ na prawidłową pracę Urzędu;
14) opracowywanie planów i koordynacja współpracy międzynarodowej Ostrowi Mazowieckiej  w kwestii promocji i wizerunku;
15) podejmowanie działań w kierunku współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionami w ramach Unii Europejskiej;
16) współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej w zakresie realizacji zadań o współpracy zagranicznej;
17) merytoryczna obsługa wizyt delegacji zagranicznych i wyjazdów zagranicznych przedstawicieli Miasta;
18) pozyskiwanie informacji o ogłaszanych konkursach, projektach i programach pomocy zagranicznej;
19) uczestnictwo w pozyskiwaniu środków unijnych na współpracę „zaprzyjaźnionych miast”;
20) prowadzenie działalności propagującej korzyści ze współpracy międzynarodowej skierowanej do mieszkańców Miasta;
21) współpraca z przedsiębiorcami w zakresie inicjatyw lokalnych;
22) podtrzymywanie i rozwijanie kontaktów ze środowiskiem biznesowym;
23) promocja Ostrowi Mazowieckiej w organizacjach i związkach jednostek samorządu terytorialnego, targach, przeglądach i w mediach lokalnych, regionalnych oraz ogólnopolskich;
24) wykonywanie czynności związanych z członkostwem Ostrowi Mazowieckiej w związkach jednostek samorządu terytorialnego;
25) współpraca z podmiotami gospodarczymi, działającymi na terenie Ostrowi Mazowieckiej, na warunkach i w trybie określonym przez Burmistrza poprzez wydawanie folderów, prospektów, planów miasta i jego map;
26) wykonywanie tłumaczeń dokumentów, bieżącej korespondencji oraz innych pism z języka angielskiego na polski i odwrotnie;
27) pisanie artykułów i notatek prasowych;
28) prowadzenie spraw związanych z udziałem Miasta w związkach i stowarzyszeniach”
§ 2. 
1. Załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Ostrów Mazowiecka nadanego Zarządzeniem Nr 122/2022 Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka z dnia 30 sierpnia 2022 r., zmieniony zarządzeniem Nr 104/2023 Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka z dnia 23 sierpnia 2023 r., otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.
2. Załącznik nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Ostrów Mazowiecka nadanego Zarządzeniem Nr 122/2022 Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka z dnia 30 sierpnia 2022 r., zmieniony zarządzeniem Nr 104/2023 Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka z dnia 23 sierpnia 2023 r., otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 3. 
Wykonanie zarządzenia powierza się Zastępcy Burmistrza.
§ 4. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
   Burmistrz Miasta
 
/-/Hubert Betlejewski 
 
 
 
Wytworzył:
Hubert Betlejewski
(2024-07-01)
Udostępnił:
Dąbkowska Małgorzata
(2025-04-24 12:38:25)
Ostatnio zmodyfikował:
Dąbkowska Małgorzata
(2025-04-24 12:40:06)