ZARZĄDZENIE NR 151/2025 BURMISTRZA MIASTA OSTRÓW MAZOWIECKA z dnia 19 września 2025 r. w sprawie sposobu, trybu i terminów opracowania materiałów do projektu uchwały budżetowej na 2026 r.
ZARZĄDZENIE NR 151/2025
BURMISTRZA MIASTA OSTRÓW MAZOWIECKA
z dnia 19 września 2025 roku
w sprawie sposobu, trybu i terminów opracowania materiałów do projektu uchwały budżetowej na 2026 r.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2025 r., poz. 1153) oraz § 2 i 5 uchwały Nr XXXVI/336/2022 Rady Miasta Ostrów Mazowiecka z dnia 29 czerwca 2022 r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Miasta Ostrów Mazowiecka, zarządzam, co następuje:
§ 1.
- Dyrektorzy instytucji kultury przedkładają w terminie do 10 października 2025 r. projekty planów finansowych określające:
- w zakresie dochodów:
- przewidywane dochody,
- proponowaną kwotę dotacji podmiotowej z budżetu miasta na działalność bieżącą,
- proponowaną kwotę dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji;
- w zakresie wydatków – koszty działalności z wyszczególnieniem:
- wydatków bieżących,
- wydatków majątkowych.
- Dyrektorzy jednostek budżetowych przedkładają w terminie do 10 października 2025 r. projekty planów finansowych określające planowane wydatki według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej w podziale na wydatki bieżące i majątkowe.
§ 2.
Dyrektorzy/Kierownicy Wydziałów, Kierownik Biura, Kierownik USC, Komendant Straży Miejskiej oraz pracownicy zatrudnieni na samodzielnych stanowiskach pracy opracowują w terminie do 10 października 2025 r. projekty planów finansowych dochodów bieżących i majątkowych oraz wydatków bieżących i majątkowych według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej oraz gdy jest to celowe z podziałem na zadania.
§ 3.
Projekty planów finansowych, o których mowa w § 1 i 2 powinny:
- uwzględniać ceny towarów i usług z września bieżącego roku,
- uwzględniać przewidywany stan zatrudnienia w dniu 1 stycznia 2025 r.,
- być w formie tabelarycznej zawierającej zestawienie planu dochodów i wydatków na rok budżetowy w układzie porównawczym do planu obowiązującego 30 września 2025 r., w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej,
- zawierać szczegółowe propozycje w zakresie zadań inwestycyjnych wraz z częścią opisową,
- uwzględnić postanowienia art. 30 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2024 r. poz.986, 1672, 1871, Dz. U. z 2025 r. poz. 620, 1160, 1188, 1189) dla pracowników pedagogicznych,
- uwzględniać pozostałe wydatki bieżące na poziomie planowanego wykonania 2025 r. Przyjęcie innego wskaźnika wymaga szczegółowego uzasadnienia.
§ 4.
Skarbnik Miasta Ostrów Mazowiecka opracowuje i przedkłada Burmistrzowi Miasta Ostrów Mazowiecka do 31 października 2025 r.:
- planowane dochody według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej w podziale na dochody bieżące i majątkowe,
- planowane wydatki według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej w podziale na wydatki bieżące i majątkowe,
- planowane przychody i rozchody według paragrafów klasyfikacji budżetowej,
- dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych odrębnymi ustawami,
- zadań wykonywanych na mocy porozumień z organami administracji rządowej oraz w drodze umów i porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,
- zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu miasta, w układzie do działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej, w podziale na dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych i dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych, z wyodrębnieniem dotacji:
- przedmiotowych,
- podmiotowych,
- celowych,
- planowane dochody i wydatki finansowane z tych dochodów, związane ze szczególnymi zasadami wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego wynikającymi z odrębnych ustaw w układzie do działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej:
- plan dochodów związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż alkoholu i wydatki związane z realizacją działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz z przeciwdziałaniem narkomanii,
- plan dochodów z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wydatków przeznaczonych na pokrycie kosztów funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.
- uzasadnienie zawierające opis:
- głównych założeń do projektu budżetu,
- głównych źródeł planowanych dochodów,
- głównych kierunków planowanych wydatków, w tym wydatków majątkowych,
- planowanych przychodów i rozchodów,
- planowanego deficytu i źródeł jego finansowania lub planowanej nadwyżki i jej przeznaczenie.
- Materiały informacyjne w formie tabelarycznej zawierające zestawienie planu dochodów i wydatków na rok budżetowy w układzie porównawczym do planu obowiązującego 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy, w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej.
- wieloletnią prognozę finansową wraz z załącznikami i prognozą kwoty długu w szczegółowości określonej w art. 226-228 ustawy o finansach publicznych.
§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Miasta
Hubert Betlejewski
Załączniki: Zarządzenie Nr 151/2025 z dnia 19 września 2025 r. (plik pdf 252 KB)

