ZARZĄDZENIE NR 151/2025 BURMISTRZA MIASTA OSTRÓW MAZOWIECKA z dnia 19 września 2025 r. w sprawie sposobu, trybu i terminów opracowania materiałów do projektu uchwały budżetowej na 2026 r.

ZARZĄDZENIE NR  151/2025

BURMISTRZA MIASTA OSTRÓW MAZOWIECKA

z dnia 19 września 2025 roku

w sprawie sposobu, trybu i terminów opracowania materiałów do projektu uchwały budżetowej na 2026 r.

 

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2025 r., poz. 1153)  oraz § 2 i 5 uchwały Nr XXXVI/336/2022 Rady Miasta Ostrów Mazowiecka z dnia 29 czerwca 2022 r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Miasta Ostrów Mazowiecka, zarządzam, co następuje:

§ 1.

  1. Dyrektorzy instytucji kultury przedkładają w terminie do 10 października 2025 r. projekty planów finansowych określające:
  1. w zakresie dochodów:
  1. przewidywane dochody,
  2. proponowaną kwotę dotacji podmiotowej z budżetu miasta na działalność bieżącą,
  3. proponowaną kwotę dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji;
  1. w zakresie wydatków – koszty działalności z wyszczególnieniem:
  1. wydatków bieżących,
  2. wydatków majątkowych.
  1. Dyrektorzy jednostek budżetowych przedkładają w terminie do 10 października 2025 r. projekty planów finansowych określające planowane wydatki według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej w podziale na wydatki bieżące i  majątkowe.

 

§ 2.

Dyrektorzy/Kierownicy Wydziałów, Kierownik Biura, Kierownik USC, Komendant Straży Miejskiej oraz pracownicy zatrudnieni na samodzielnych stanowiskach pracy opracowują w terminie do 10 października 2025 r. projekty planów finansowych dochodów bieżących i majątkowych oraz wydatków bieżących i majątkowych według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej oraz gdy jest to celowe z podziałem na zadania.

 

§ 3.

Projekty planów finansowych, o których mowa w § 1 i 2 powinny:

  1. uwzględniać ceny towarów i usług z września bieżącego roku,
  2. uwzględniać przewidywany stan zatrudnienia w dniu 1 stycznia 2025 r.,
  3. być w formie tabelarycznej zawierającej zestawienie planu dochodów i wydatków na rok budżetowy w układzie porównawczym do planu obowiązującego 30 września 2025 r., w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej,
  4. zawierać szczegółowe propozycje w zakresie zadań inwestycyjnych wraz z częścią opisową,
  5. uwzględnić postanowienia art. 30 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2024 r. poz.986, 1672, 1871, Dz. U. z 2025 r. poz. 620, 1160, 1188, 1189) dla pracowników pedagogicznych,
  6. uwzględniać pozostałe wydatki bieżące na poziomie planowanego wykonania 2025 r. Przyjęcie innego wskaźnika wymaga szczegółowego uzasadnienia.

 

§ 4.

Skarbnik Miasta Ostrów Mazowiecka opracowuje i przedkłada Burmistrzowi Miasta Ostrów Mazowiecka do 31 października 2025 r.:

  1. planowane dochody według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej w podziale na dochody bieżące i  majątkowe,
  2. planowane wydatki według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej w podziale na wydatki bieżące i  majątkowe,
  3. planowane przychody i rozchody według paragrafów klasyfikacji budżetowej,
  4. dochody i wydatki związane z realizacją:
  1. zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych odrębnymi ustawami,
  2. zadań wykonywanych na mocy porozumień z organami administracji rządowej oraz w drodze umów i porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,
  1. zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu miasta, w układzie do działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej, w podziale na dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych i dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych, z wyodrębnieniem dotacji:
  1. przedmiotowych,
  2. podmiotowych,
  3. celowych,
  1. planowane dochody i wydatki finansowane z tych dochodów, związane ze szczególnymi zasadami wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego wynikającymi z odrębnych ustaw w układzie do działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej:
  1. plan dochodów związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż alkoholu i wydatki związane z realizacją działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz z przeciwdziałaniem narkomanii,
  2. plan dochodów z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wydatków przeznaczonych na pokrycie kosztów funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.
  1. uzasadnienie zawierające opis:
  1. głównych założeń do projektu budżetu,
  2. głównych źródeł planowanych dochodów,
  3. głównych kierunków planowanych wydatków, w tym wydatków majątkowych,
  4. planowanych przychodów i rozchodów,
  5. planowanego deficytu i źródeł jego finansowania lub planowanej nadwyżki i jej przeznaczenie.
  1. Materiały informacyjne w formie tabelarycznej zawierające zestawienie planu dochodów i  wydatków na rok budżetowy w układzie porównawczym do planu obowiązującego 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy, w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej.
  2. wieloletnią prognozę finansową wraz z załącznikami i prognozą kwoty długu w szczegółowości określonej w art. 226-228 ustawy o finansach publicznych.

 

§ 5.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Burmistrz Miasta

Hubert Betlejewski

Załączniki: Zarządzenie Nr  151/2025 z dnia 19 września 2025 r. (plik pdf 252 KB)

Wytworzył:
Udostępnił:
Sobotka Marta
(2025-09-24 12:05:20)
Ostatnio zmodyfikował:
Sobotka Marta
(2025-11-27 12:22:41)