Miasto Ostrów Mazowiecka
ul. 3 Maja 66
07-300 Ostrów Mazowiecka
Zaproszenie do składania ofert
Wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro. Do niniejszego postępowania nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2015r., poz. 2164 z późn. zm.) - art. 4 pkt 8.
Miasto Ostrów Mazowiecka zaprasza do udziału w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego na: Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej i kosztorysowej na przebudowę, remont i modernizację budynku Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. 11 Listopada 8 w Ostrowi Mazowieckiej (nr ew. dz. 1678/2) wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji - pozwolenia na budowę.
I. Szczegółowy opis przedmiotu i zakres zamówienia:
1. W zakresie przedmiotu zamówienia należy Opracować kompletą dokumentację projektową i kosztorysową na przebudowę, remont i modernizację budynku Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. 11 Listopada 8 w Ostrowi Mazowieckiej (nr ew. dz. 1678/2) wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji - pozwolenia na budowę.
2. Przedmiot zamówienia należy wykonać uwzględniając następujące prace i wskazówki:
- przeprowadzenie remontu budynku bez jego rozbiórki,
- modernizacja – dostosowanie do aktualnych potrzeb jednostki przy zachowaniu walorów zabytkowych obiektu,
- maksymalne zachowanie substancji zabytkowej obiektu przy projektowaniu układu funkcjonalnego wnętrza,
- przeprowadzenie gruntownego remontu drewnianej więźby dachowej i stropów (W projekcie winny zostać oznaczone elementy konstrukcji drewnianej do wymiany i naprawy),
- wymiana pokrycia dachowego,
- wykonanie spoinowania i ewentualnego wzmocnienia fragmentów ścian murowanych,
- rekonstrukcja oryginalnych drzwi, obróbek drzwi, podziałów nadświetla w elewacji frontowej,
- remont i częściowa wymianą podłóg,
- remont schodów,
- odtworzenie pierwotnych podziałów stolarki okiennej z wykonaniem skrzydeł otwieranych umożliwiających wietrzenie,
- założenie rynien i rur spustowych,
- sprawdzenie i ewentualną zmiana kanalizacji sanitarnej,
- wykonanie nowej instalacji elektrycznej oraz sprawdzenie istniejącego przyłącza,
- wykonanie instalacji teletechnicznej i nagłośnieniowej,
- wykonanie instalacji odgromowej,
- wykonanie instalacji alarmowej p-poż, oraz antywłamaniowej,
- wykonanie nowej inwentaryzacji budynku,
- wykonanie ekspertyzy technicznej mającej na celu ocenę stanu budynku na podstawie badań i wyliczeń wytrzymałości jego fundamentów, ścian, stropów i innych elementów konstrukcji, elewacji oraz dachu,
- wykonanie audytu energetycznego budynku.
3. Powierzchnia użytkowa budynku wynosi ok. 507 m2, powierzchnia zabudowy wynosi ok. 294 m2, a kubatura: 2650m3.
4. W 1982 roku budynek Biblioteki został wyremontowany. W 1987 roku dokonano oceny stanu technicznego budynku (załącznik nr 2 do zapytania). Zamawiający załącza dokumentację fotograficzną stanu istniejącego (załącznik nr 3 do zapytania). Zaleca się przeprowadzenie wizji lokalnej w celu weryfikacji zakresu zamówienia i prawidłowego obliczenia ceny ofertowej.
5. Dokumentacja powinna zawierać:
- projekt budowlano-wykonawczy – w ilości 6 kompletnych egzemplarzy w formie papierowego oryginału – wykonany zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332.) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (t.j.: Dz.U. z 2012 r. poz. 462 z późn. zm.);
- kosztorys inwestorski – w ilości 2 kompletnych egzemplarzy w formie papierowego oryginału – wykonany zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004 Nr 130, poz. 1389);
- przedmiar robót – w ilości 2 kompletnych egzemplarzy w formie papierowego oryginału – wykonany zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129);
- szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych – w ilości 2 kompletnych egzemplarzy w formie papierowego oryginału – wykonana zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129);
- informację BiOZ - w ilości 2 kompletnych egzemplarzy w formie papierowego oryginału,
- mapę do celów projektowych,
- wymagane opinie, ekspertyzy, uzgodnienia właściwych organów, pozwolenia i inne niezbędne do uzyskania decyzji administracyjnych oraz warunki techniczne wymagane dla przedmiotu umowy wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę,
- inwentaryzację budowlaną wraz z opisem technicznym obiektu (przy uwzględnieniu, iż obiekt wpisany jest do rejestru zabytków) - w ilości 1 kompletnego egzemplarza w formie papierowego oryginału,
- ekspertyzę techniczną - w ilości 1 kompletnego egzemplarza w formie papierowego oryginału,
- audyt energetyczny - w ilości 2 kompletnych egzemplarzy w formie papierowego oryginału,
- inne opracowania niezbędne do uzyskania rezultatu umowy,
- wersję elektroniczną ww. dokumentacji: część opisowa i rysunki oraz ekspertyza w formacie PDF, inwentaryzacja w formacie PDF oraz w wersji edytowalnej (dwg. lub dxf), audyt energetyczny, kosztorysy i przedmiary w formacie PDF oraz w formie edytowalnej – 1 egzemplarz.
6. Dokumentacja stanowiąca przedmiot umowy winna być zaopatrzona w wykaz opracowań oraz pisemne oświadczenie Wykonawcy, że jest wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami oraz normami i że zostaje wydana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
7. Wykaz opracowań oraz pisemne oświadczenie, o którym mowa wyżej stanowią integralną część przedmiotu odbioru.
8. W przyjętych rozwiązaniach projektowych muszą być użyte wyroby budowlane (materiały i urządzenia) dopuszczone do obrotu i powszechnego stosowania.
9. Obowiązki Wykonawcy są określone szczegółowo we wzorze umowy (Załącznik nr 4).
Uwaga!
Przed rozpoczęciem prac projektowych (nie później niż 4 tygodnie od daty zawarcia umowy) Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do uzgodnienia projekt koncepcji
II. Warunki udziału w postępowaniu
Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego muszą dysponować osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia:
Zamawiający wymaga dysponowania projektantami branży architektonicznej, konstrukcyjno – budowlanej, sanitarnej oraz elektroenergetycznej zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1332). oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. poz. 1278 ze zm.) wraz z opłaconymi składkami ubezpieczenia we właściwej Izbie Samorządu Zawodowego oraz osobą posiadającą uprawnienia do wykonywania audytów energetycznych.
Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im kwalifikacje zawodowe uprawniające do projektowania w danej specjalności nabyte w państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz w państwach Europejskiego Obszaru Gospodarczego, stosownie do przepisu art. 12 a ustawy Prawo budowlane oraz przepisów ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2016 r. poz.65).
Przed podpisaniem umowy wybrany Wykonawca przedstawi kserokopie dokumentów (poświadczone za zgodność z oryginałem własnoręcznym podpisem Wykonawcy) potwierdzające spełnienie warunku dysponowania projektantami branży architektonicznej, konstrukcyjno – budowlanej, sanitarnej oraz elektroenergetycznej, wraz z opłaconymi składkami ubezpieczenia we właściwej Izbie Samorządu Zawodowego oraz osobą posiadającą uprawnienia do wykonywania audytów energetycznych.
III. Termin wykonania zamówienia: 20.12.2017r., z zastrzeżeniem, iż do dnia 29.11.2017r. należy wykonać i przekazać Zamawiającemu: projekt budowlany, inwentaryzację, ekspertyzę budowlaną, audyt energetyczny oraz kosztorys inwestorski.
IV. Warunki płatności: przelew 21 dni, od wpływu prawidłowo wystawionej faktury.
V. Kryteria oceny ofert:
Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie następujących kryteriów: Najniższa cena=100%.
VI. Przygotowanie i złożenie oferty:
Ofertę należy w formie pisemnej (osobiście, listem – liczy się data wpływu do Urzędu Miasta) w siedzibie Zamawiającego (pokój nr: 1 Kancelaria Urzędu Miasta) na formularzu oferty – załącznik nr 1 do zapytania.
Oferta powinna być opakowana w jednej kopercie, zaadresowanej na Zamawiającego i opatrzonej napisem: „Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej i kosztorysowej na przebudowę, remont i modernizację budynku Miejskiej Biblioteki Publicznej w Ostrowi Mazowieckiej wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji - pozwolenia na budowę”
Oferty należy składać do dnia 16.08.2017r. do godz. 11.00.
VII. Termin i miejsce otwarcia ofert:
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 16.08.2017r. o godz. 11.20, pok. Nr 103.
VIII. Kontakt z Wykonawcą:
Osobami upoważnionymi do kontaktu z Wykonawcami jest:
- w zakresie merytorycznym: Pan Daniel Choinka tel. (29) 679-54-61
- w zakresie formalnym: Pani Marzena Grabowska, Pan Michał Kazimierski, tel.(29) 679-54-33, zzp@ostrowmaz.pl
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyn. Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany treści niniejszego zaproszenia (w tym zmiany terminu składania ofert) z uzasadnionych przyczyn (Wykonawca powinien regularnie odwiedzać niniejsza stronę BIP). Miasto Ostrów Mazowiecka nie może być pociągnięte do odpowiedzialności za jakiekolwiek koszty czy wydatki poniesione przez wykonawców w związku z przygotowaniem i dostarczeniem oferty.
Załączniki:
1. Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym PDF
2. Formularz ofertowy (DOC, PDF)
3. Ocena stanu technicznego ZIP
4. Dokumentacja Fotograficzna ZIP
5. Wzór Umowy PDF
6. Mapa i Zaświadczenie ZIP