Zaproszenie do składania ofert na: „Wykonanie przeglądów kominiarskich budynków położonych na terenie miasta Ostrów Mazowiecka".

Zaproszenie do składania ofert dot. zamówienia

o wartości szacunkowej poniżej 130.000 zł netto

Do niniejszego postępowania nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych.

 

Miasto Ostrów Mazowiecka zaprasza do udziału w postępowaniu prowadzonym zgodnie z §6 Regulaminu udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Miasta Ostrów Mazowiecka, wprowadzonego na podstawie Zarządzenia nr 146/2020 Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Miasta Ostrów Mazowiecka, na:

Wykonanie przeglądów kominiarskich budynków położonych na terenie miasta Ostrów Mazowiecka.

Przedmiot zamówienia współfinansowany jest w ramach projektu „Mazowsze bez smogu" realizowanego w ramach Priorytetu II „Fundusze Europejskie na zielony rozwój Mazowsza" dla Działania 2 (i) „Wsparcie efektywności energetycznej i redukcji gazów cieplarnianych" Funduszy Europejskich dla Mazowsza na lata 2021-2027.

1. Opis przedmiotu i zakres zamówienia:

  1. Przedmiotem zamówienia jest: „Wykonanie przeglądów kominiarskich budynków położonych na terenie miasta Ostrów Mazowiecka”.
  2.  W ramach realizacji zadania Wykonawca zobowiąże się wykonać przeglądy kominiarskie w wybranych budynkach mieszkalnych położonych na terenie miasta Ostrów Mazowiecka, a w szczególności:
  1. Sprawdzenie drożności i szczelności przewodów kominowych;
  2. Sprawdzenie prawidłowości podłączeń, w tym:
  1. ilości i rodzaju podłączeń,
  2. stanu technicznego drzwiczek rewizyjnych,
  3. prawidłowości zainstalowanych kratek wentylacyjnych,
  4. sprawdzenie zapewnienia cyrkulacji powietrza w pomieszczeniach;
  1. Sprawdzenie ciągu kominowego przewodów dymowych, spalinowych i wentylacyjnych;
  2. Badanie stanu technicznego kominów ponad dachem, w tym:
  1. głowic kominowych,
  2. ścian kominowych nad dachem i na poddaszu,
  3. nasad kominowych,
  4. prawidłowości wylotów powietrza;
  1. Prawidłowości dostępu do badań przewodów kominowych, stanu włazów, drabin, ław kominiarskich;
  2. Ocena nieprawidłowości mogących wpływać na zagrożenie dla budynku i użytkowników;
  3. Sporządzenie właściwych protokołów z przeglądu kominiarskiego w bazie CEEB;
  4. Szacowana liczba planowanych przeglądów w 2025 roku wynosi: 54 sztuki. Zamówienie będzie realizowane sukcesywnie w ilościach wynikających z bieżącego zapotrzebowania Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia lub zmniejszenia ilości przeglądów wynikających z rzeczywistych, aktualnych potrzeb z zachowaniem cen podanych w ofercie. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zamówienie usług w ilościach określonych w opisie przedmiotu zamówienia.
  1. Kody CPV: 71356100-9 Usługi kontroli technicznej
  2. Zaoferowana cena musi obejmować wszystkie koszty niezbędne do realizacji zamówienia, w tym koszty przejazdów.
  3. Wymagana jest realizacja istotnych czynności osobiście na miejscu we wskazanych budynkach.
  4. Warunki płatności: przelew 30 dni, od wpływu prawidłowo wystawionej faktury lub rachunku.
  5. Szczegółowe obowiązki i prawa Wykonawcy określone są we wzorze umowy.

 

2. NFORMACJA O MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

3. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

  1. Termin realizacji pojedynczego przeglądu kominiarskiego na: 14 dni, liczonych od daty zlecenia wykonania przeglądu.
  2. Umowa obowiązuje od daty jej zawarcia do dnia 31.12.2025 r.

4. WARUNKI UDZIAŁU W POSTEPOWANIU

  1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:

Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

Kontrola stanu technicznego przewodów kominowych będzie przeprowadzona przez uprawnione osoby, zgodnie z postanowieniami art. 62 ust. 6 ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane to jest:

  • osoby posiadające kwalifikacje mistrza w rzemiośle kominiarskim - w odniesieniu do przewodów dymowych oraz grawitacyjnych przewodów spalinowych i wentylacyjnych;
  • osoby posiadające uprawnienia budowlane odpowiedniej specjalności                                 – w odniesieniu do kominów lub przewodów kominowych, w których ciąg kominowy jest wymuszony pracą urządzeń mechanicznych.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia” w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.

  1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
  2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
  3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
  4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ustępie poprzedzającym, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
    • zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
    • sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
    • czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
  5. Z postępowania zostanie wykluczony Wykonawca, wobec którego występują przesłanki wykluczenia wskazane w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
  6. Wykonawca nie może być podmiotem powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo.
  7. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
      • uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
      • posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji (o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez instytucję zarządzającą programem operacyjnym),
      • pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
      • pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

5. WYKONAWCY WYSTĘPUJACY WSPÓLNIE

    1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
    2. Wykonawcy, o których mowa w ust. 1, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

6. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY

1. Wykonawca składa ofertę na realizację przedmiotu zamówienia na załączonym formularzu ofertowym - załącznik nr 1 do zapytania ofertowego, w języku polskim, na adres poczty elektronicznej zzp@ostrowmaz.pl.

2. Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z wpisem do właściwego rejestru/Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, lub przez osobę umocowaną do podpisania oferty. Pełnomocnictwo powinno być dołączone do oferty o ile nie wynika z innych załączonych dokumentów lub rejestrów. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale, notarialnie potwierdzonej kopii, lub kopii potwierdzonej za zgodność przez mocodawcę.

3. Cena za wykonanie zamówienia musi być podana w polskich złotych (cyfrowo i słownie), być zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku oraz być wartością brutto. Złożona oferta musi uwzględniać wszystkie zobowiązania, obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia.

4. Termin związania z ofertą wynosi 30 dni.

5. Oferta powinna zawierać:

  1. Załącznik nr 1: Formularz Oferty,
  2. Załącznik nr 2: Wykaz Osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,
  3. Załącznik nr 3: Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień przez osoby wskazane w wykazie.

7. MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERT

Ofertę należy złożyć pocztą elektroniczną na adres zzp@ostrowmaz.pl do dnia 23.06.2025 r. do godz. 12:00  Decyduje data i godzina wpływu na serwer pocztowy Zmawiającego. Oferta złożona po terminie składania ofert nie będzie podlegała ocenie.

8. MIEJSCE I TERMIN ZAPOZNANIA SIĘ Z OFERTAMI

Zapoznanie się z treścią ofert nastąpi w Sali Konferencyjnej Urzędu Miasta Ostrów Mazowiecka, ul. 3 Maja 66, 07-300 Ostrów Mazowiecka, I piętro, w dniu 23.06.2025 r. o godzinie 12:20.

9. KRYTERIA i SPOSÓB OCENY OFERT

  1. Oferty, które spełnią warunki udziału w postepowaniu będą ocenione w oparciu o następujące kryterium oceny: Cena – waga 100%.
  2. Ocena zostanie dokonana na podstawie ceny za wykonanie zamówienia przedstawionej w formularzu oferty, zgodnie z poniższym wzorem:

Najniższa cena spośród złożonych ofert

________________________________________ x 100 x waga

Cena ocenianej oferty

  1. Zamawiający  dokona wyliczenia punktów dla danej oferty za kryterium, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Zamawiający dokona wyboru oferty tego z Wykonawców, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów.

10. ODRZUCENIE OFERTY

  1. Oferta Wykonawcy niezgodna z opisem przedmiotu zamówienia warunkami udziału w postępowaniu i przesłankami wykluczenia, określonymi w niniejszym zaproszeniu zostanie odrzucona przez Zamawiającego.
  2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do skontaktowania się z Wykonawcami w celu uzupełnienia brakujących załączników, pełnomocnictw lub do wyjaśnienia treści złożonych ofert. Uzupełnienie brakujących załączników, pełnomocnictw lub wyjaśnień nie może prowadzić do negocjacji treści oferty. Zamawiający może poprawić w ofercie:
  • oczywiste omyłki pisarskie,
  • oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
  • inne omyłki polegające na niezgodności oferty z treścią zaproszenia do składania ofert, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty

- niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

W przypadku, o którym mowa w pkt 3, Zamawiający wyznacza Wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie zgody na poprawienie w ofercie omyłki lub zakwestionowanie sposobu jej poprawienia. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na poprawienie omyłki.

11. ZMIANY ISTOTNYCH POSTANOWIEŃ UMOWY

Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty w zakresie i na warunkach określonych we wzorze umowy.

12. PUBLIKACJA ZAPROSZENIA DO SKŁADANIA OFERT

Informacja o postępowaniu została opublikowana na stronie internetowej Zamawiającego https://www.bip.ostrowmaz.pl/public/?id=182929.

13. POZOSTAŁE POSTANOWIENIA I INFORMACJE

  1. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść i warunki zaproszenia do składania ofert. Dokonaną zmianę zaproszenia Zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano zaproszenia do składania ofert oraz zamieszcza na stronie internetowej Zamawiającego.
  2. Po przeprowadzeniu postępowania, w razie wyboru najkorzystniejszej oferty nastąpi podpisanie umowy z wybranym Wykonawcą. W przypadku gdy wybrany Wykonawca odstąpi od podpisania umowy, możliwe jest podpisanie umowy z Wykonawcą, którego oferta uzyskała kolejną najwyższą liczbę punktów.
  3. Wszystkie załączniki w wersji elektronicznej dostępne są na stronie www.bip.ostrowmaz.pl  w zakładce: Zamówienia Publiczne> Zamówienia do 130 000 zł netto.

14. KONTAKT Z ZAMAWIAJĄCYM:

Osobami upoważnionymi do kontaktu z Wykonawcami są:

  1. w zakresie merytorycznym: Pan Grzegorz Kaczorowski i Pani Róża Iglik tel. (29) 679-54-31, gkaczorowski@ostrowmaz.pl; riglik@ostrowmaz.pl.
  2. w zakresie formalnym: Pan Michał Kazimierski, Pan Antoni Jarosławski, tel. (29) 679-54-33, zzp@ostrowmaz.pl, ajaroslawski@ostrowmaz.pl;

15. INFORMACJA RODO I KLAUZULE PRAWNE:

Klauzula Informacyjna:

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Panu/Pani prawach z tym związanych.

  1. W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Panu/Pani prawach z tym związanych.
  2. Administratorem Pana/Pani danych osobowych przetwarzanych przez Miasto Ostrów Mazowiecka jest: Burmistrz Miasta Ostrów Mazowiecka ul. 3 Maja 66, 07-300 Ostrów Mazowiecka.
  3. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować w sprawach przetwarzania Państwa danych osobowych poprzez adres e-mail: iod@ostrowmaz.pl;
  4. Państwa dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z przepisami RODO, art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne w celu wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
  5. Podanie przez Państwa danych osobowych Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celach związanych z zawarciem i realizacją umowy.
  6. W zakresie danych osobowych Państwa dotyczących, przysługują wam następujące prawa:
    1. prawo dostępu do danych osobowych,
    2. prawo sprostowania danych np. gdy są nieaktualnie lub nieprawdziwe,
    3. prawo uzyskania kopii swoich danych osobowych w siedzibie Administratora.
    4. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – prawo przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 21 RODO,
    5. prawo ograniczenia przetwarzania,
    6. prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
  7. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności: z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych, ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006, 2. rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 1011/2014 z dnia 22 września 2014 r. ustanawiającego szczegółowe przepisy wykonawcze do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 w odniesieniu do wzorów służących do przekazywania Komisji określonych informacji oraz szczegółowe przepisy dotyczące wymiany informacji między beneficjentami a instytucjami zarządzającymi, certyfikującymi, audytowymi i pośredniczącymi;
  8. Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa lub umowy powierzenia przetwarzania danych.
  9. Administrator nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji w indywidualnych przypadkach, w tym profilowania.

Klauzule prawne:

    1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podania przyczyn. Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia. Otrzymanie w toku postępowania oferty nie jest równoznaczne ze złożeniem zamówienia przez Zamawiającego i nie łączy się z koniecznością zawarcia przez niego umowy.
    2. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany treści niniejszego ogłoszenia (w tym zmiany terminu składania ofert) z uzasadnionych przyczyn (Wykonawca powinien regularnie sprawdzać stronę BIP).
    3. Zamawiający nie może być pociągnięty do odpowiedzialności za jakiekolwiek koszty czy wydatki poniesione przez Wykonawców w związku z przygotowaniem i dostarczeniem oferty.

ZAŁĄCZNIKI:

1. Zapytanie ofertowe (PDF)

2. Załącznik nr 1: Formularz Ofertowy (DOC, PDF)

3. Załącznik nr 2: Wykaz osób (DOC, PDF)

4. Załącznik nr 3: Wzór Umowy (PDF)

Wytworzył:
Hubert Betlejewski
(2025-06-05)
Udostępnił:
Antoni Jarosławski
(2025-06-04 15:24:10)
Ostatnio zmodyfikował:
Kazimierski Michał
(2025-06-04 21:30:25)