Ogłoszenie o naborze na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze
w Urzędzie Miasta Ostrów Mazowiecka.

Stanowisko Dyrektor Wydziału Realizacji Budżetu

Zakres zadań na stanowisku

  1. Opracowywanie projektu budżetu Miasta oraz przychodów i rozchodów budżetowych.
  2. Opracowywanie planów pracy i sprawozdań z działalności Wydziału Realizacji Budżetu.
  3. Ustalanie projektu szczegółowego podziału dochodów i wydatków budżetowych oraz wskaźników wiążących fundusz wynagrodzeń.
  4. Analiza planów finansowych prowadzonych przez Miasto jednostek budżetowych.
  5. Realizacja zadań w zakresie wykonania dochodów i wydatków budżetowych oraz podejmowania działań zmierzchających do ich prawidłowej realizacji.
  6. Inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych na rzecz poprawy efektywności wykorzystania środków budżetowych oraz pozyskiwania dodatkowych wpływów budżetowych.
  7. Opracowywanie projektów aktów prawnych w sprawie zmian w budżecie wprowadzonych przez Radę Miasta.
  8. Dokonywanie okresowych ocen realizacji dochodów i wydatków budżetowych.
  9. Czuwanie nad prawidłową realizacją dochodów i wydatków przez podległe jednostki oraz nad zachowaniem równowagi budżetowej w budżecie Miasta.
  10. Prowadzenie rachunkowości budżetowej i funduszy celowych.
  11. Sporządzanie sprawozdań i informacji z wykonania budżetu.
  12. Podejmowanie czynności z zakresu koordynacji i nadzoru nad działaniami pracowników Wydziału Realizacji Budżetu, w tym:
    a) ustalanie szczegółowego zakresu czynności pracowników,
    b) nadzorowanie przestrzegania przez pracowników przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych,
    c) kontrolowanie jakości wykonywanej pracy,
    d) kontrolowanie przestrzegania przez podległych pracowników dyscypliny pracy,
    e) ocena podległych pracowników oraz składanie wniosków w sprawie ich awansowania, nagradzania lub dyscyplinowania,
    f) zapewnienie prawidłowej organizacji pracy i jej ciągłości.
  13. Współdziałanie z urzędami skarbowymi w zakresie planowania i wykonywania dochodów Miasta oraz realizacji egzekucji administracyjnej zaległości podatkowych.
  14. Współdziałanie z ubezpieczycielami, bankami oraz innymi jednostkami, instytucjami i organizacjami w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami.
  15. Wstępna kontrola legalności, prawidłowości i kompletności dowodów księgowych, ich klasyfikacja i dekretacja.
  16. Bieżąca kontrola operacji i zgodności sald wyciągów bankowych.

Wymagania niezbędne (formalne)

  1. Wykształcenie wyższe.
  2. Co najmniej pięcioletni staż pracy.
  3. Obywatelstwo polskie.
  4. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  5. Nieposzlakowana opinia.
  6. Stan zdrowia umożliwiający wykonywanie obowiązków.
  7. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Wymagania dodatkowe

  1. Preferowane wykształcenie wyższe na kierunku ekonomia, rachunkowość lub finanse.
  2. Preferowane doświadczenie w prowadzeniu rachunkowości budżetowej w jednostkach samorządu terytorialnego lub w administracji publicznej.
  3. Doświadczenie zawodowe w zakresie kierowania zespołem ludzkim.
  4. Biegła umiejętność obsługi komputera, w tym programów finansowo-księgowych i bankowości elektronicznej oraz urządzeń biurowych.
  5. Prawo jazdy kat. B.
  6. Predyspozycje osobowościowe: samodzielność w podejmowaniu decyzji, zdolność analitycznego i syntetycznego myślenia, sumienność, rzetelność, odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole, terminowość, odporność na stres.
  7. Znajomość przepisów ustaw: o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, o finansach publicznych, o rachunkowości, o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, o podatkach i opłatach lokalnych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów  w sprawie sprawozdawczości budżetowej, Kodeks postępowania administracyjnego, Prawo zamówień publicznych oraz przepisów wykonawczych do wyżej wymienionych aktów prawnych.

Warunki pracy na stanowisku

  1. Miejsce świadczenia pracy: Urząd Miasta Ostrów Mazowiecka, ul. 3 Maja 66.
  2. Praca w pełnym wymiarze czasu pracy: 40 godzin tygodniowo, 8 godzin dziennie. 
  3. W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowa o pracę będzie zawarta na czas określony do 6-mcy.
  4. Praca przy komputerze powyżej 6 godzin dziennie.

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6 %.

Wymagane dokumenty

  1. List motywacyjny, własnoręcznie podpisany.
  2. Kwestionariusz osobowy.(doc,pdf)
  3. Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie.
  4. Kserokopie świadectw pracy, zaświadczenie z obecnego miejsca pracy - dla osób aktualnie zatrudnionych.
  5. Kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach.
  6. Oświadczenia kandydata o:
    1. posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz  korzystania z pełni praw publicznych,
    2. braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    3. posiadaniu obywatelstwa polskiego,
    4. nieposzlakowanej opinii,
    5. stanie zdrowia umożliwiającym wykonywanie obowiązków.

Terminy i miejsce składania dokumentów

Oferty należy składać w siedzibie Urzędu Miasta, ul. 3 Maja 66, 07-300 Ostrów Mazowiecka w kancelarii (parter, pokój nr 1) do dnia 8 lipca 2021 r. do godziny 15:00 z dopiskiem na kopercie: „Nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze - Dyrektor Wydziału Realizacji Budżetu w Urzędzie Miasta Ostrów Mazowiecka”.

W przypadku przesłania ofert pocztą liczy się data wpływu oferty do Urzędu.

Pozostałe informacje

Zgłoszenia kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu, bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą rozpatrywane w postępowaniu rekrutacyjnym.

Z osobami, które spełnią wymagania formalne może być przeprowadzona rozmowa, test kwalifikacyjny, o czym kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie lub listownie.

Po przeprowadzonych rozmowach, informacja o wyniku rekrutacji będzie umieszczona w BIP-ie Urzędu Miasta Ostrów Mazowiecka (www.bip.ostrowmaz.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miasta Ostrów Mazowiecka.

Klauzula informacyjna

 W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pana/Pani danych osobowych oraz o przysługujących Panu/Pani prawach z tym związanych.

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miasta Ostrów Mazowiecka jest: Burmistrz Miasta Ostrów Mazowiecka
    ul. 3 Maja 66 , 07-300 Ostrów Mazowiecka. 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pan/Pani kontaktować w sprawach przetwarzania Pana/Pani danych osobowych poprzez adres e-mail: iod@ostrowmaz.pl;
  3. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b) i lit. c) RODO w zw. z realizacją przepisów wynikających z ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, a także ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
  4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem umożliwiającym ubieganie się o przyjęcie kandydata do pracy w Urzędzie Miasta;
  5. W zakresie danych osobowych Pana/Pani dotyczących, przysługują Panu/Pani następujące prawa:
  • prawo dostępu do danych osobowych,
  • prawo sprostowania danych np. gdy są nieaktualnie lub nieprawdziwe,
  • prawo do usunięcia danych – prawo przysługuje w ramach przesłanek
    i na warunkach określonych w art. 17 RODO,
  • prawo ograniczenia przetwarzania – prawo przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 18 RODO,
  • prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – prawo przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 21 RODO,
  • prawo do cofnięcia zgody – tylko jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO,
  • prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
  1. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
  2. Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa lub umowy powierzenia przetwarzania danych.
  3. Administrator nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji w indywidualnych przypadkach, w tym profilowania.


 

                                                                      Burmistrz Miasta

                  

                                                                      Jerzy Bauer

 

 

Ostrów Mazowiecka, dnia 24 czerwca 2021 r.

Wytworzył:
Jerzy Bauer
(2021-06-24)
Udostępnił:
Brzostek Monika
(2021-06-24 13:26:21)
Ostatnio zmodyfikował:
Brzostek Monika
(2021-06-24 13:41:53)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki