Ogłoszenie o naborze na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze w jednostce organizacyjnej (placówce wsparcia dziennego) Urzędu Miasta w Ostrowi Mazowieckiej 
Kierownik Miejskiej Świetlicy Socjoterapeutycznej w Ostrowi Mazowieckiej.

 

Stanowisko - Kierownik Miejskiej Świetlicy Socjoterapeutycznej w Ostrowi Mazowieckiej

 

Zakres zadań na stanowisku

1. Prowadzenie spraw związanych ze statutową działalnością Świetlicy, zgodnie z przepisami prawa w zakresie zapewnienia opieki i wychowania dzieci i młodzieży, pomocy w nauce, organizacji czasu wolnego i zabawy, zajęć sportowo-rekreacyjnych i rozwoju zainteresowań, organizacji działań animacyjnych, zajęć prowadzonych w formie specjalistycznej.

2. Organizowanie administracyjnej, finansowej, kadrowej i gospodarczej obsługi Świetlicy, w tym realizacja zadań przypisanych placówce oraz prawidłowe wydatkowanie środków finansowo-rzeczowych.

3. Organizowanie pracy w Świetlicy, nadzór nad warunkami sanitarnymi, przeciwpożarowymi bezpieczeństwa i  higieny pracy oraz organizowanie dożywiania.

4. Tworzenie planu finansowego Świetlicy i dysponowanie środkami określonymi w tym planie.

5. Zarządzanie procesem funkcjonowania Świetlicy.

6. Pełnienie funkcji wychowawcy.

7. Ustalanie organizacji wewnętrznej Świetlicy.

8. Opracowywanie dokumentów dotyczących funkcjonowania Świetlicy, w tym: harmonogramu pracy wychowawców, wolontariuszy oraz specjalistów.

9. Opracowywanie wspólnie z personelem Świetlicy indywidualnych planów wsparcia uczestników, z uwzględnieniem diagnozy sytuacji problemowej, potencjału predyspozycji, potrzeb dziecka i jego rodziny, przy stałej współpracy ze szkołą i innymi instytucjami zajmującymi się pomocą i wsparciem.

10. Koordynowanie współpracy Świetlicy z Centrum Usług Wspólnych.

11. Współpraca z rodzicami bądź opiekunami dziecka, asystentami rodziny, pracownikami socjalnymi, szkołami, Sądem, Policją i innymi podmiotami działającymi na rzecz dzieci i młodzieży.

12. Współpraca z Urzędem Miasta Ostrów Mazowiecka oraz Miejskimi Jednostkami Organizacyjnymi.

13. Przygotowywanie odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych.

14. Przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta i projektów zarządzeń Burmistrza w zakresie spraw dotyczących Świetlicy.

15. Dbałość o przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych, o ochronie informacji niejawnych oraz innych tajemnic ustawowo chronionych.

16. Udostępnianie informacji publicznej na zasadach i w trybie określonym w ustawie o dostępie do informacji publicznej.

17. Sporządzanie sprawozdań merytorycznych, wymaganych przepisami w zakresie  działalności Świetlicy.

18. Aplikowanie o środki publiczne wzmacniające działalność Świetlicy.

19. Organizowanie pracy zgodnie z wymogami zawartymi w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej  (Dz. U. z 2020 r. Poz. 821) i ustawy  z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 821 z późn. zm.).

20. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka.

 

Wymagania niezbędne

  1. Wykształcenie wyższe:

a) na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub na innym kierunku, którego program obejmuje resocjalizację, pracę socjalną, pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą, lub

b) na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.

  1. Co najmniej 5-letni staż pracy w placówce zajmującej się pracą z dziećmi i rodziną.
  1. Posiadanie obywatelstwa polskiego.
  2. Pełnia władzy rodzicielskiej – kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu zawieszona ani ograniczona.
  3. Wypełnianie obowiązku alimentacyjnego - w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego.
  4. Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych.
  5. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wyżej wskazanym stanowisku pracy.
  6. Nieposzlakowana opinia.
  7. Niekaralność kandydata za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Wymagania dodatkowe

  1. Umiejętność organizacji  pracy i zarządzania zespołem pracowników.
  2. Znajomość specyfiki pracy w placówce wsparcia dziennego oraz metod pracy z dziećmi i młodzieżą z trudnościami wychowawczymi.
  3. Znajomość przepisów w zakresie: ustawy o pracownikach  samorządowych, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, przeciwdziałania narkomani, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, samorządu gminnego, prawa pracy i finansów publicznych.
  4. Samodzielność, kreatywność, dyspozycyjność i odporność na stres.
  5. Obsługa urządzeń biurowych.

Warunki pracy na stanowisku

  1. Praca w pełnym wymiarze czasu pracy: 40 godzin tygodniowo, 8 godziny dziennie.
  2. Miejsce świadczenia pracy - Miejska Świetlica Socjoterapeutyczna w Ostrowi Mazowieckiej, ul. Chopina 2B.
  3. Praca z dziećmi i ich opiekunami prawnymi oraz praca administracyjno-biurowa.
  4. Możliwość przemieszczania się po terenie miasta Ostrów Mazowiecka w ramach wykonywanych zadań z uczestnikami Świetlicy oraz organizowanych wycieczek i wyjazdów poza teren miasta.
  5. Pierwsza umowa o pracę będzie zawarta na czas określony do 6 m-cy.
  6. Przed podpisaniem umowy o pracę, kandydat zostanie sprawdzony w rejestrze  Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym zgodnie z przepisami ustawy  z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz.U. z 2020 r. poz. 821 z późn. zm.)

Wymagane dokumenty

  1. List motywacyjny, własnoręcznie podpisany.
  2. Kwestionariusz osobowy. (doc,pdf)
  3. Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie.
  4. Kserokopie świadectw pracy (zaświadczenie z obecnego miejsca pracy - dla osób aktualnie zatrudnionych) potwierdzające wymagany w ogłoszeniu staż pracy.
  5. Kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach.
  6. Oświadczenia kandydata o:
    1. braku pozbawienia władzy rodzicielskiej oraz, że władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona,
    2. wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego,
    3. posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
    4. stanie zdrowia umożliwiającym wykonywanie obowiązków na stanowisku kierowniczym,
    5. posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
    6. posiadaniu obywatelstwa polskiego,
    7. braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    8. nie podleganiu zakazowi pełnienia funkcji kierowniczych za naruszenie dyscypliny finansów publicznych określonych w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 289),

Wszystkie oświadczenia opatrzone własnoręcznym podpisem.

Terminy i miejsce składania dokumentów

Oferty należy składać w siedzibie Urzędu Miasta, ul. 3 Maja 66, 07-300 Ostrów Mazowiecka
w kancelarii (parter, pokój nr 1) do dnia 8 lipca 2021 r. do godziny 15:00 z dopiskiem na kopercie: „Nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze – Kierownik Miejskiej Świetlicy Socjoterapeutycznej”

W przypadku przesłania ofert pocztą liczy się data wpływu oferty do Urzędu.

Pozostałe informacje

Zgłoszenia kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu, bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą rozpatrywane w postępowaniu rekrutacyjnym.

Z osobami, które spełnią wymagania formalne może być przeprowadzona rozmowa, test kwalifikacyjny, o czym kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie lub listownie.

Po przeprowadzonych rozmowach, informacja o wyniku rekrutacji będzie umieszczona w BIP-ie Urzędu Miasta Ostrów Mazowiecka (www.bip.ostrowmaz.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miasta Ostrów Mazowiecka.


Klauzula informacyjna

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pana/Pani danych osobowych oraz o przysługujących Panu/Pani prawach z tym związanych.

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miasta Ostrów Mazowiecka jest: Burmistrz Miasta Ostrów Mazowiecka ul. 3 Maja 66 , 07-300 Ostrów Mazowiecka. 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pan/Pani kontaktować w sprawach przetwarzania Pana/Pani danych osobowych poprzez adres e-mail: iod@ostrowmaz.pl;
  3. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i lit. c) oraz art. 9 ust. 2 lit. b) RODO w zw. z realizacją przepisów wynikających z ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, a także ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
  4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem umożliwiającym ubieganie się o przyjęcie kandydata do pracy w Urzędzie Miasta.
  5. W zakresie danych osobowych Pana/Pani dotyczących, przysługują Panu/Pani następujące prawa:
  • prawo dostępu do danych osobowych,
  • prawo sprostowania danych np. gdy są nieaktualnie lub nieprawdziwe,
  • prawo do usunięcia danych – prawo przysługuje w ramach przesłanek
    i na warunkach określonych w art. 17 RODO,
  • prawo ograniczenia przetwarzania – prawo przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 18 RODO,
  • prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – prawo przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 21 RODO,
  • prawo do cofnięcia zgody – tylko jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO,
  • prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
  1. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa,w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
  1. Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa lub umowy powierzenia przetwarzania danych.
  1. Administrator nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji w indywidualnych przypadkach, w tym profilowania.

 

 Burmistrz Miasta

    Jerzy Bauer

Ostrów Mazowiecka, dnia 24 czerwca 2021 r.

Wytworzył:
Jerzy Bauer
(2021-06-24)
Udostępnił:
Dąbkowska Małgorzata
(2021-06-25 08:14:37)
Ostatnio zmodyfikował:
Dąbkowska Małgorzata
(2021-06-25 08:50:52)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki