Opracowanie i przeprowadzenie audytu zewnętrznego w obszarze prowadzenia i finansowania szkół oraz przedszkoli prowadzonych przez Miasto Ostrów Mazowiecka.

Miasto Ostrów Mazowiecka

ul. 3 Maja 66

07-300 Ostrów Mazowiecka

Zaproszenie do składania ofert dot. zamówienia o wartości szacunkowej poniżej 130.000 zł netto

Do niniejszego postępowania nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych.

Miasto Ostrów Mazowiecka zaprasza do udziału w postępowaniu prowadzonym w trybie rozeznania cenowego na: Opracowanie i przeprowadzenie audytu zewnętrznego w obszarze prowadzenia i finansowania szkół oraz przedszkoli prowadzonych przez Miasto Ostrów Mazowiecka.

I. Opis przedmiotu i zakres zamówienia:

  1. Przedmiotem zamówienia jest: Opracowanie i przeprowadzenie audytu zewnętrznego w obszarze prowadzenia i finansowania szkół oraz przedszkoli prowadzonych przez Miasto Ostrów Mazowiecka.
  2. Miasto Ostrów Mazowiecka jest organem prowadzącym dla następujących placówek:
  • Szkoły Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Ostrowi Mazowieckiej;
  • Szkoły Podstawowej nr 2 im. Papieża Jana Pawła II w Ostrowi Mazowieckiej;
  • Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Ostrowi Mazowieckiej;
  • Szkoły Podstawowej nr 4 im. 18. Pułku Artylerii Lekkiej w Ostrowi Mazowieckiej;
  • Miejskiego Przedszkola nr  1 w Ostrowi Mazowieckiej;
  • Miejskiego Przedszkola nr  2 w Ostrowi Mazowieckiej;
  • Miejskiego Przedszkola nr  3 w Ostrowi Mazowieckiej;
  • Samorządowa Szkoła Muzyczna I stopnia w Ostrowi Mazowieckiej.
  1. Celem Audytu jest:
  1. Zbadanie różnych aspektów funkcjonowania i finansowania sieci szkół, których organem prowadzącym jest Miasto Ostrów Mazowiecka, bazując na:
    1. danych finansowych,
    2. danych statystycznych,
    3. informacjach organizacyjnych,
    4. podstawach prawnych,
    5. danych demograficznych pozyskanych od Miasta,
    6. informacjach ze źródeł zewnętrznych (pozyskanych niezależnie od Miasta);
  2. Przedstawienie niezależnej, eksperckiej opinii w jakim kierunku zmierza obecny model organizacji systemu oświaty i jakie zmiany są niezbędne, by zracjonalizować finansowanie sieci placówek oświatowych i tym samym obniżyć zaangażowanie własne i finansowe Miasta. Rekomendowane zmiany powinny być zgodne z obowiązującym stanem prawnym, a rozwiązania oszczędnościowe realne do wdrożenia  i pozwalające na zachowanie poziomu nauczania.
  1. Po zapoznaniu się z dostępną dokumentacją oraz po spotkaniu z Zamawiającym, Wykonawca powinien przygotować szczegółowy plan przeprowadzenia Audytu, który opisywać będzie metodologię oraz harmonogram jego  przeprowadzenia.
  2. Szczegółowy plan przeprowadzenia Audytu powinien być przedłożony nie później niż w terminie do 16 dni od dnia podpisania umowy.
  3. Zadanie powinno zakończyć się złożeniem sprawozdania z jego realizacji. Dokument ten ma mieć charakter diagnostyczny i obejmować głęboką analizą funkcjonowanie sieci szkół i przedszkoli na terenie Miasta pod kątem ekonomiki, a także potencjału i rezerw tkwiących w gminnym systemie oświaty. Powinien opisywać stan na przestrzeni lat 2021-2023 (za wyjątkiem samorządowej szkoły muzycznej, która funkcjonuje od 2024 roku). Dokument powinien także przedstawiać projekcję przyszłości na podstawie danych demograficznych.
  4. Sprawozdanie powinno w szczególności zawierać:
  1. tło finansowo- prawne;
  2. zestawienie średnich wyników egzaminacyjnych uczniów z poszczególnych szkół;
  3. analizę rozwiązań zatwierdzonych w arkuszach organizacyjnych szkół  i przedszkoli na terenie Miasta;
  4. analizę rozwiązań organizacyjnych zastosowanych w placówkach oświatowych,  przegląd struktury zatrudnienia z badaniem realnie wykonywanych obowiązków, średniego kosztu utrzymania ucznia w poszczególnych placówkach oświatowych;
  5. badanie sposobu naliczania subwencji oświatowej i jej wykorzystania;
  6. badanie sieci szkół i placówek edukacyjnych;
  7. analizę rekrutacji uczniów spoza obwodu;
  8. analizę wykorzystania subwencji i środków własnych dla poszczególnych placówek;
  9. wskazanie istniejących i możliwych do wykorzystania rezerw organizacyjnych i finansowych;
  10. analizę poprawności wydatków wynikających z zaleceń w orzeczeniach uczniów;
  11. rekomendacje zmian poprawiających sytuację finansową w obszarze oświaty wraz z symulacjami kosztowymi oraz wskazaniem niezbędnych kroków prawnych i organizacyjnych. Określenie możliwych oszczędności dzięki zastosowaniu rekomendowanych działań.
  1. Rekomendacje zmian, o których mowa w ust. 7 pkt 11, powinny wskazywać skutki finansowe, organizacyjne jak i niezbędne kroki formalno-prawne np. w zakresie:
    1. reorganizacji sieci szkół i placówek bazującej na trendach demograficznych;
    2. zmian personalnych wśród nauczycieli oraz zmian układu etatów i obciążeń nadliczbowych;
    3. zmian personalnych wśród pracowników administracji i obsługi;
    4. koszty utrzymania infrastruktury.
  2. Każda z rekomendacji, o których mowa w ust. 7 pkt 11:
    1. będzie zawierała kalkulację kwoty możliwych oszczędności;
    2. będzie oparta na przedstawionych przez Wykonawcę założeniach;
    3. będzie zgodna z obowiązującym prawem.
  3. Po przeprowadzeniu Audytu, sporządzeniu sprawozdania i rekomendacji, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu do zaakceptowania raport końcowy, opracowany w języku polskim, w formie papierowej i elektronicznej.
  4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz prawa i obowiązki określone są we wzorze umowy.
  5. Warunki płatności: przelew 30 dni, od wpływu prawidłowo wystawionej faktury.

II. Termin wykonania zamówienia:

Termin wykonania zamówienia: w ciągu 3 miesięcy od daty zawarcia umowy.

III. Warunki udziału w postępowaniu:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający poniższe warunki:

Zdolność techniczna i zawodowa:

Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował zespołem wyznaczonym do realizacji zamówienia, co najmniej  dwiema osobami, z których:

  • każda spełniać będzie następujące warunki: uczestniczyła w wykonaniu co najmniej 3 audytów w obszarze oświaty na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert,
  • co najmniej jedna osoba spełnia warunki określone w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;

Dokumenty potwierdzające spełnianie powyższych warunków Wykonawca załączy do oferty.

IV. Kryteria oceny ofert:

Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie następujących kryteriów: Najniższa cena=100%.

V. Przygotowanie i złożenie oferty:

Ofertę należy złożyć pocztą elektroniczną  na formularzu oferty – załącznik nr 1 na adres: zzp@ostrowmaz.pl.

Do oferty należy dołączyć (w wersji cyfrowej):

  1. Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, odpowiedzialnych za świadczenie usługi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  2. Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień i doświadczenia przez osoby wskazane w Wykazie osób oraz Dowody (np. referencje, protokoły odbioru, potwierdzenie opłacenia faktury), że usługi wskazane w wykazie zostały wykonane należycie.

VI. Termin składania ofert:

Oferty należy składać do dnia 18.04.2025 r.

VII. Kontakt z Zamawiającym:

Osobami upoważnionymi do kontaktu z Wykonawcami jest:

  1. w zakresie merytorycznym: Pani Katarzyna Teresa Krupińska, tel. (29)679-54-53,  zzp@ostrowmaz.pl;
  2. w zakresie formalnym: Pan Michał Kazimierski, tel. (29)679-54-33, zzp@ostrowmaz.pl

Klauzule prawne:

    1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podania przyczyn. Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia. Otrzymanie w toku postępowania oferty nie jest równoznaczne ze złożeniem zamówienia przez Zamawiającego i nie łączy się z koniecznością zawarcia przez niego umowy.
    2. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany treści niniejszego ogłoszenia (w tym zmiany terminu składania ofert) z uzasadnionych przyczyn (Wykonawca powinien regularnie sprawdzać stronę BIP lub  skrzynkę poczty e-mail).
    3. Zamawiający nie może być pociągnięty do odpowiedzialności za jakiekolwiek koszty czy wydatki poniesione przez Wykonawców w związku z przygotowaniem i dostarczeniem oferty.

Klauzula Informacyjna:

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Panu/Pani prawach z tym związanych.

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych przetwarzanych przez Miasto Ostrów Mazowiecka jest: Burmistrz Miasta Ostrów Mazowiecka ul. 3 Maja 66, 07-300 Ostrów Mazowiecka.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować w sprawach przetwarzania Państwa danych osobowych poprzez adres e-mail: iod@ostrowmaz.pl;
  3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z przepisami RODO, art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne w celu wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
  4. Podanie przez Państwa danych osobowych Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celach związanych z zawarciem i realizacją umowy.
  5. W zakresie danych osobowych Państwa dotyczących, przysługują wam następujące prawa:
  • prawo dostępu do danych osobowych,
  • prawo sprostowania danych np. gdy są nieaktualnie lub nieprawdziwe,
  • prawo uzyskania kopii swoich danych osobowych w siedzibie Administratora.
  • prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – prawo przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 21 RODO,
  • prawo ograniczenia przetwarzania,
  • prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
  1. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz do momentu upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikającego z ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
  2. Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa lub umowy powierzenia przetwarzania danych.
  3. Administrator nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji w indywidualnych przypadkach, w tym profilowania.

Załączniki:

        1. Zaproszenie do składania ofert PDF
        2. Formularz oferty (DOC, PDF)
        3. Wykaz Osób (DOC, PDF)
        4. Wzór Umowy (PDF)

Ostrów Mazowiecka, 17.04.2025

Powiadomienie

o unieważnieniu postępowania

W związku z wpłynięciem licznych zapytań do treści zaproszenia do składania ofert, informujemy iż Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego.

Powiadomienie o unieważnieniu

Wytworzył:
Hubert Betlejewski
(2025-04-08)
Udostępnił:
Antoni Jarosławski
(2025-04-08 14:55:47)
Ostatnio zmodyfikował:
Antoni Jarosławski
(2025-04-17 08:47:36)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki