Miasto Ostrów Mazowiecka

3 Maja 66

07-300 Ostrów Mazowiecka

Zaproszenie do składania ofert

Wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro. Do niniejszego zapytania ofertowego nie stosuje się przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j.: Dz. U. z 2015r., poz. 2164) – zgodnie z  art. 4 pkt 8.

Miasto Ostrów Mazowiecka zaprasza do udziału w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego na: Wykonanie dokumentacji niezbędnej do przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu „Kultura pod napięciem” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego, Działanie 5.3 Dziedzictwo kulturowe - typ projektów „Poprawa dostępności do zasobów kultury poprzez ich rozwój i efektywne wykorzystanie” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020.

1. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU I ZAKRES ZAMÓWIENIA:

I. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji niezbędnej do przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu „Kultura pod napięciem” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego, Działanie 5.3 Dziedzictwo kulturowe - typ projektów „Poprawa dostępności do zasobów kultury poprzez ich rozwój i efektywne wykorzystanie” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020. Dokumentacja dotyczy: poprzemysłowego budynku starej elektrowni (Zadanie I) oraz budynku „Dom Rodziny Pileckich w Ostrowi Mazowieckiej” (Zadanie II). Dokumentacja obejmuje:

  1. Inwentaryzacja budowlana poprzemysłowego budynku starej elektrowni, położonego na działce nr1685/22 w Ostrowi Mazowieckiej (Zadanie I). Opracowanie musi zawierać:
  • opis techniczny z uwzględnieniem lokalizacji, rodzaju i charakteru budynku, liczby kondygnacji, jego wysokości i powierzchni,
  • opis materiałów budowlanych, z jakich wykonane zostały poszczególne elementy budynku,
  • plan sytuacyjny działki w skali 1:500 z naniesionym budynkiem wraz z podziemnymi i naziemnymi przyłączami i sąsiednią zabudową,
  • zwymiarowane rzuty wszystkich kondygnacji zarówno naziemnych, jak i podziemnych, z zaznaczonymi instalacjami i urządzeniami sanitarnymi w skali 1:50 lub 1:100,
  • rzut dachu w skali 1:50 lub 1:100 z naniesionymi elementami konstrukcji dachowych, sposobem odwodnienia oraz przewodami kominowymi i wentylacyjnymi,
  • przekroje przez wszystkie kondygnacje z zaznaczonymi wysokościami charakterystycznych punktów (rzędnych posadzek, podestów klatek schodowych, tarasów, dachu i kominów, gzymsów, studzienek, murków i poziomu terenu),
  • rysunki architektoniczno-budowlane elewacji z naniesionymi wszystkimi jej elementami,
  • ocena techniczna obiektu.
  1. Inwentaryzacja budowlana budynku „Dom Rodziny Pileckich w Ostrowi Mazowieckiej”, położonego na działce nr 2338/2 w Ostrowi Mazowieckiej (Zadanie II). Opracowanie musi zawierać:
  • opis techniczny z uwzględnieniem lokalizacji, rodzaju i charakteru budynku, liczby kondygnacji, jego wysokości i powierzchni,
  • opis materiałów budowlanych, z jakich wykonane zostały poszczególne elementy budynku,
  • plan sytuacyjny w skali 1:500 z naniesionym budynkiem wraz z podziemnymi i naziemnymi przyłączami i sąsiednią zabudową,
  • zwymiarowane rzuty wszystkich kondygnacji zarówno naziemnych, jak i podziemnych, z zaznaczonymi instalacjami i urządzeniami sanitarnymi w skali 1:50 lub 1:100,
  • rzut dachu w skali 1:50 lub 1:100 z naniesionymi elementami konstrukcji dachowych, sposobem odwodnienia oraz przewodami kominowymi i wentylacyjnymi,
  • przekroje przez wszystkie kondygnacje z zaznaczonymi wysokościami charakterystycznych punktów (rzędnych posadzek, podestów klatek schodowych, tarasów, dachu i kominów, gzymsów, studzienek, murków i poziomu terenu),
  • rysunki architektoniczno-budowlane elewacji z naniesionymi wszystkimi jej elementami,
  • ocena techniczna obiektu.
  1. Audyt energetyczny poprzemysłowego budynku starej elektrowni, położonego na działce nr 1685/22 w Ostrowi Mazowieckiej (Zadanie I) w oparciu o rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 17 marca 2009 r. w sprawie szczegółowego zakresu i form audytu energetycznego oraz części audytu remontowego, wzorów kart audytów, a także algorytmu oceny opłacalności przedsięwzięcia termomodernizacyjnego. (Dz. U. Nr 43, poz. 346 z późn. zm.). W ramach wykonanego audytu wybrany wykonawca rozważy rozwiązania w zakresie: izolacji przegród zewnętrznych, wymiany okien i drzwi, wentylacji i rekuperacji, instalacji c.o., systemów zarządzania energią.
  2. Audyt energetyczny budynku „Dom Rodziny Pileckich w Ostrowi Mazowieckiej”, położonego na działce nr 2338/2 w Ostrowi Mazowieckiej (Zadanie II) w oparciu o rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 17 marca 2009 r. w sprawie szczegółowego zakresu i form audytu energetycznego oraz części audytu remontowego, wzorów kart audytów, a także algorytmu oceny opłacalności przedsięwzięcia termomodernizacyjnego. (Dz. U. Nr 43, poz. 346 z późn. zm.) W ramach wykonanego audytu wybrany wykonawca rozważy rozwiązania w zakresie: izolacji przegród zewnętrznych, wymiany okien i drzwi, wentylacji i rekuperacji, instalacji c.o., systemów zarządzania energią.
  3. Program funkcjonalno- użytkowy poprzemysłowego budynku starej elektrowni, położonego na działce nr1685/22 w Ostrowi Mazowieckiej (Zadanie I) uwzględniający przystosowanie dla osób niepełnosprawnych, zgodnie z Wytycznymi Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020 z dnia 8 maja 2015r . Program funkcjonalno- użytkowy musi zostać wykonany w sposób zgodny z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym Dz. U. z 2004r. Nr 130, poz. 1389. Program funkcjonalno- użytkowy ma na celu określenie funkcji użytkowych, jakie Zamawiający chce osiągnąć po zmodernizowaniu budynku, uwzględniając:

1) Część opisową  zawierającą:

  1. Ogólny opis przedmiotu zamówienia, w tym charakterystykę stanu istniejącego i projektowanegotj.:
  • Ogólne dane techniczne budynku.
    • Opis techniczny podstawowych elementów budynku.
    • Charakterystykę energetyczną budynku.
    • Charakterystykę systemu grzewczego.
    • Charakterystykę instalacji ciepłej wody użytkowej.
    • Charakterystykę systemu wentylacji budynku.
    • Uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia oraz zakres robót budowlanych.
    • Ogólne właściwości funkcjonalno- użytkowe.
    • Szczegółowe właściwości funkcjonalno- użytkowe.
  • Wymagania Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia, tj.:
  • Ogólne wymagania Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia.
  • Wymagania Zamawiającego w stosunku do zgodności z obowiązującym prawem realizacji prac budowlanych oraz przygotowania terenu pod budowę.
  • Opis sposobu ocieplenia ścian zewnętrznych oraz ścian przylegających do gruntu, ocieplenia stropodachu, wymiany okien, wymiany drzwi zewnętrznych, modernizacji systemu grzewczego.
  • Ogólne warunki wykonania i odbioru robót budowlanych.
  1. Część informacyjną  zawierającą:
    1. Informację o dokumentach potwierdzających zgodność zamierzenia budowlanego z wymaganiami wynikającymi z odrębnych przepisów.
    2. Oświadczenie o prawie Zamawiającego do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.
    3. Wskazanie przepisów prawa, które musi stosować Wykonawca projektu i robót budowlanych.
  2. Część opisową programu funkcjonalno- użytkowego zawierającą ogólny opis przedmiotu zamówienia oraz charakterystykę stanu istniejącego i projektowanego:
    • Ogólne dane techniczne budynku dotyczące jego konstrukcji i technologii.
    • Opis techniczny podstawowych elementów budynku.
    • Charakterystykę energetyczną budynku.
    • Charakterystykę systemu grzewczego.
    • Charakterystykę instalacji ciepłej wody użytkowej.
    • Charakterystykę systemu wentylacji budynku.
    • Uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia oraz zakres robót budowlanych do wykonania w celu osiągnięcia zakładanych celów.
    • Ogólne warunki funkcjonalno- użytkowe
  3. Program funkcjonalno- użytkowy  musi zawierać koncepcję architektoniczną budynku i otoczenia opracowaną w konsultacji z Zamawiającym, w tym:
  • Opis techniczny koncepcji,
  • Zagospodarowanie terenu,
  • Rzuty poszczególnych kondygnacji w skali 1:50,
  • Przekroje i elewacje  obiektu,
  • Wizualizację przestrzenną.

5) Zestawienie planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych.

  1. Program funkcjonalno- użytkowy budynku „Dom Rodziny Pileckich w Ostrowi Mazowieckiej”, położonego na działce nr 2338/2 w Ostrowi Mazowieckiej (Zadanie II) uwzględniający przystosowanie dla osób niepełnosprawnych, zgodnie z Wytycznymi Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020 z dnia 8 maja 2015r. Program Funkcjonalno użytkowy musi zostać wykonany w sposób zgodny z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym Dz. U. z 2004r. Nr 130, poz. 1389. Program funkcjonalno- użytkowy ma na celu określenie funkcji użytkowych, jakie Zamawiający chce osiągnąć po zmodernizowaniu budynku, uwzględniając:

1) Część opisową zawierającą:

  1. Ogólny opis przedmiotu zamówienia, w tym charakterystykę stanu istniejącego tj.:
  • Ogólne dane techniczne budynku.
    • Opis techniczny podstawowych elementów budynku.
    • Charakterystykę energetyczną budynku.
    • Charakterystykę systemu grzewczego.
    • Charakterystykę instalacji ciepłej wody użytkowej.
    • Charakterystykę systemu wentylacji budynku.
    • Uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia oraz zakres robót budowlanych.
    • Ogólne właściwości funkcjonalno- użytkowe.
    • Szczegółowe właściwości funkcjonalno- użytkowe.
  • Wymagania Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia, tj.:
  • Ogólne wymagania Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia.
  • Wymagania Zamawiającego w stosunku do zgodności z obowiązującym prawem realizacji prac budowlanych oraz przygotowania terenu pod budowę.
  • Opis sposobu ocieplenia ścian zewnętrznych oraz ścian przylegających do gruntu, ocieplenia stropodachu, wymiany okien, wymiany drzwi zewnętrznych, modernizacji systemu grzewczego.
  • Ogólne warunki wykonania i odbioru robót budowlanych.
  1. Część informacyjną  zawierającą:
    1. Informację o dokumentach potwierdzających zgodność zamierzenia budowlanego z wymaganiami wynikającymi z odrębnych przepisów.
    2. Oświadczenie o prawie Zamawiającego do dysponowania nieruchomością na cele budowlane
    3. Wskazanie przepisów prawa, które musi stosować Wykonawca projektu i robót budowlanych
  2. Część opisową programu funkcjonalno- użytkowego zawierającą:
  • Ogólny opis przedmiotu zamówienia oraz charakterystykę stanu istniejącego:
    • Ogólne dane techniczne budynku dotyczące jego konstrukcji i technologii.
    • Opis techniczny podstawowych elementów budynku.
    • Charakterystykę energetyczną budynku.
    • Charakterystykę systemu grzewczego.
    • Charakterystykę instalacji ciepłej wody użytkowej.
    • Charakterystykę systemu wentylacji budynku.
    • Uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia oraz zakres robót budowlanych do wykonania w celu osiągnięcia zakładanych celów.
    • Ogólne warunki funkcjonalno- użytkowe.
  1. Program funkcjonalno- użytkowy  musi zawierać koncepcję architektoniczną budynku i otoczenia opracowaną w konsultacji z Zamawiającym, w tym:
  • Opis techniczny koncepcji (remontu i adaptacji),
  • Zagospodarowanie terenu,
  • Rzuty poszczególnych kondygnacji w skali 1:50 (o ile nastąpią zmiany w stosunku do inwentaryzacji),
  • Przekroje i elewacje obiektu (o ile nastąpią zmiany w stosunku do inwentaryzacji),

5) Zestawienie planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych.

II. Funkcje budynku poprzemysłowego budynku starej elektrowni, położonego na działce nr1685/22 w Ostrowi Mazowieckiej, które będzie pełnił w wyniku realizacji projektu „Kultura pod napięciem” oraz stan aktualny:

W budynku pierwotnie mieściła się stacja-rozdzielnia elektryczna zasilająca część miasta. Obecnie przeznaczony jest do prowadzenia drobnego handlu oraz jako magazyn towarów. Powierzchnia budynku ok. 400m2. Budynek w stanie technicznym złym. Widoczne spękania na ścianach szczytowych. Część  budynku zniszczona – jedynie prowizorycznie zabezpieczona. Konieczny natychmiastowy remont fundamentów, ścian, dachu, otworów zewnętrznych. Budynek na planie zagospodarowania połączony jest z istniejącymi garażami od strony  południowej, od strony wschodniej z budynkami socjalno – biurowymi PSP Ostrów Maz. Po stronie zachodniej w niewielkiej w niewielkiej odległości garaże dostępne od strony osiedla mieszkaniowego. Przed budynkiem istniejący plac targowyObiekt składa się z dwóch przestrzeni (sal), w których należy przewidzieć funkcje: kulturalną i historyczną. Planowany podział wykorzystania budynku pod względem przewidzianych funkcji, które będzie pełnił:

  1. Sala ćwiczeniowa, estradowa, koncertowa, taneczna, warsztatowa (plastyczna) i pokazowa wraz z niezbędnym zapleczem oraz sala wystawienniczo- ekspozycyjna z możliwością wykorzystania jako czytelnia.
  2. Minimalne wytyczne do aranżacji wnętrza:
  • Powierzchnia: ok. 400m2, dostosowana do ilości 50-100 miejsc siedzących,
  • Możliwość wykonania antresoli - wykorzystanie istniejącej kubatury
  • Możliwość wykonania rzędowego - kinowego układu siedzeń składanych z siedziskiem i oparciem
  • Wykonanie sceny i ewentualnego zaplecza sceny. Wykorzystanie powierzchni płaskiej do ćwiczeń grup teatralnych, tanecznych, muzycznych.
  • Wydzielona przestrzeń dla akustyka i oświetleniowca wraz z doprowadzeniem niezbędnych instalacji elektrycznych/technicznych oraz montażem sprzętu, konsola obsługująca także oświetlenie sceniczne (powinna być do możliwa do wykorzystania dla obydwu części budynku);
  • Inne pomieszczenia jak: zaplecza, magazyn, sala dla instruktora, pom. socjalne, biuro i pom. niezbędnej obsługi dla korzystających – toalety,  przestronne foyer wspólne dla obydwu części budynku;
  • Zgodność z warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, prawem budowlanym i innymi przepisami odrębnymi niezbędnymi do realizacji zadania.
  • Możliwość rozbudowy o elementy ruchome budynku na potrzeby usprawnienia komunikacji np. poprzez zewnętrzny przeszklony korytarz.
  • Opcjonalnie opisowo należy przedstawić:
  • możliwość wytłumienia ścian: płytami akustycznymi,
  • możliwość oświetlenia sali z regulacją, tzw. oświetlenie ogólne sali oraz oświetlenie sceny (rampa oświetleniowa z możliwością podwieszenia światła padającego z przodu, tyłu i z góry; przystosowana do montażu reflektorów scenicznych, instalacja światła punktowego i sterowanego elektronicznie wysięgnika pod projektor multimedialny - do uzgodnienia na etapie projektowania,)
  • instalację świateł bezpieczeństwa i przystopniowych,
  • instalację sytemu dźwiękowego,
  • zestaw do projekcji kinowej - ekran projekcyjny
    1. Dodatkowe informacje:
  1. Program funkcjonalno- użytkowy obiektu powinien uwzględniać walory historyczne oraz funkcjonalne w odniesieniu do planowanego przeznaczenia.
  2. Program funkcjonalno- użytkowy musi przewidywać branże niezbędne dla funkcjonowania obiektu: sanitarna (wodociągowo-kanalizacyjna), elektryczna, gazowa lub przyłączeniowa c.o. miejskie, radiowo-telewizyjna, teleinformatyczna, klimatyzacyjna, wentylacyjna, nagłaśniająca, przeciwpożarowa, alarmowa, system projekcji filmów itp.

 

III. Funkcje budynku „Dom Rodziny Pileckich w Ostrowi Mazowieckiej”, położonego na działce nr 2338/2 w Ostrowi Mazowieckiej, które będzie pełnił w wyniku realizacji projektu „Kultura pod napięciem” oraz stan aktualny:

Budynek położony przy ul. Warszawskiej. Obecnie przeznaczony jest do  celów mieszkalnych. W trakcie uzgodnień z właścicielem prowadzących do nabycia go przez Zamawiającego. Obecnie Zamawiający dysponuje nim na podstawie umowy użyczenia do momentu jego nabycia. Powierzchnia budynku ok. 100m2 (poziom przyziemia z ewentualnym wykorzystaniem przestrzeni strychu oraz podpiwniczenia). Budynek w stanie technicznym dobrym. Działka o powierzchni: ok. 2800 m2. Z domu tego pochodziła Maria Ostrowska- żona Rotmistrza Witolda Pileckiego,  z którą wziął ślub w ostrowskim Kościele pw. WNMP w roku 1931. W domu tym Rotmistrz Pilecki mieszkał przez jakiś czas a w czasie działań wojennych przebywała tu jego żona z dziećmi i tu było miejsce ich nielicznych i ostatnich rodzinnych spotkań. Miasto Ostrów Mazowiecka zakupi nieruchomość, na której znajduje się dom, w którym Rotmistrz i jego rodzina przebywali w celu odtworzenia jego wyglądu z czasów sprzed II wojny światowej. Mieścić się tam będzie stałą ekspozycja pamiątek po Rotmistrzu, przedstawiane będą wystawy czasowe, okazjonalne, odbywać się będą lekcje „żywej historii” z wykorzystaniem technik multimedialnych. Funkcja jaką będzie pełnił budynek „Dom Rodziny Pileckich w Ostrowi Mazowieckiej” w wyniku realizacji projektu „Kultura pod napięciem”:

  1. Sala wystawienniczo- ekspozycyjna:
    1. Planowane funkcje: sala wystawienniczo- ekspozycyjna,
    2. Minimalne wytyczne do aranżacji wnętrza:
  • Powierzchnia: ok. 80 m2;
  • Instalacja ruchomego systemu oświetlenia umożliwiającego oświetlenie zmieniających się ekspozycji;
  • Instalacja systemu dźwiękowego umożliwiającego wykorzystanie do zmieniających się ekspozycji;
  • Instalacja elektryczna musi posiadać rozwiązania umożliwiające tworzenie multimedialnych, zaawansowanych technologicznie, ekspozycji historycznych np. hologramów.   
  • Inne pomieszczenia jak: zaplecza, magazyn, pom. socjalne, biuro i pom. niezbędnej obsługi dla korzystających – toalety;
  • Zgodność z warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, prawem budowlanym i innymi przepisami odrębnymi niezbędnymi do realizacji zadania.
  1. Dodatkowe informacje:
  1. Program funkcjonalno- użytkowy obiektu powinien uwzględniać walory historyczne oraz funkcjonalne w odniesieniu do planowanego przeznaczenia.
  2. Program funkcjonalno- użytkowy musi przewidywać branże niezbędne dla funkcjonowania obiektu: sanitarna (wodociągowo-kanalizacyjna), elektryczna, gazowa lub przyłączeniowa c.o. miejskie, radiowo-telewizyjna, teleinformatyczna, klimatyzacyjna, wentylacyjna, nagłaśniająca, przeciwpożarowa, alarmowa, system projekcji filmów itp.

 

IV. Ogólne warunki wykonania przedmiotu zamówienia i odbioru:

  1. Inwentaryzacja budowlana poprzemysłowego budynku starej elektrowni musi zostać wykonana w wersji papierowej w  4 egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej, zapisanej w formacie nieedytowalnym (np. pdf) oraz w formacie edytowalnym, na płycie CD/DVD lub innym nośniku danych np. pendriv’ie;
  2. Inwentaryzacja budowlana budynku „Dom Pileckiego” musi zostać wykonana w wersji papierowej w 4 egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej, zapisanej w formacie nieedytowalnym (np. pdf) oraz w formacie edytowalnym, na płycie CD/DVD lub innym nośniku danych np. pendriv’ie;
  3. Audyt energetyczny poprzemysłowego budynku starej elektrowni musi zostać wykonany w wersji papierowej w 4 egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej, zapisanej w formacie nieedytowalnym (np. pdf) oraz w formacie edytowalnym, na płycie CD/DVD lub innym nośniku danych np. pendriv’ie;
  4. Audyt energetyczny budynku „Dom Pileckiego” musi zostać wykonany w wersji papierowej w 4 egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej, zapisanej w formacie nieedytowalnym (np. pdf) oraz w formacie edytowalnym, na płycie CD/DVD lub innym nośniku danych np. pendriv’ie;
  5. Program funkcjonalno- użytkowy poprzemysłowego budynku starej elektrowni musi zostać wykonany w wersji papierowej w 4 egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej, zapisanej w formacie nieedytowalnym (np. pdf) oraz w formacie edytowalnym, na płycie CD/DVD lub innym nośniku danych np. pendriv’ie;
  6. Program funkcjonalno- użytkowy budynku „Dom Pileckiego” musi zostać wykonany w wersji papierowej w 4 egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej, zapisanej w formacie nieedytowalnym (np. pdf) oraz w formacie edytowalnym, na płycie CD/DVD lub innym nośniku danych np. pendriv’ie;
  7. Dokumentacja musi być zaopatrzona w oświadczenia:
  1. Oświadczenie, że dokumentacja została sporządzona zgodnie z obowiązującymi w kraju normami oraz aktualnymi przepisami;
  2. Oświadczenie, ze dokumentacja jest kompletna z punktu widzenia celu, dla którego służy i nadaje się do realizacji.

Odbiór zostanie dokonany przez przedstawicieli Wykonawcy i Zamawiającego.

V. Prawa autorskie:

  1. Wykonawca oświadczy, że przysługują mu wyłączne i nieograniczone autorskie prawa majątkowe, które nie naruszają i nie będą naruszać praw autorskich osób trzecich, do wszelkich materiałów i wyników prac będących przedmiotem zamówienia, dostarczonych Zamawiającemu przez Wykonawcę oraz, że nie udzielił żadnych licencji na korzystanie z dział stanowiących przedmiot zamówienia.
  2. W przypadku zgłoszenia przez osoby trzecie jakichkolwiek roszczeń z tytułu korzystania przez Zamawiającego z przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiąże się do podjęcia na swój koszt i ryzyko wszelkich działań prawnych zapewniających należytą ochronę Zamawiającego przed takimi roszczeniami osób trzecich. W szczególności Wykonawca zobowiąże się zastąpić Zamawiającego czy też w przypadku braku takiej możliwości przystąpić po stronie Zamawiającego do wszelkich postępowań toczących się przeciwko Zamawiającemu. Wykonawca zobowiąże się także zrekompensować Zamawiającemu wszelkie koszty, jakie Zamawiający poniesie lub jakie będzie zobowiązany ponieść w związku z dochodzeniem roszczenia z zakresu prawa autorskiego, jakie osoba trzecia zgłosi w związku z tym, że Zamawiający korzysta z przedmiotu zamówienia.
  3. Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do całości przedmiotu wykonanego w ramach przedmiotu zamówienia, w szczególności do wszelkich opracowanych materiałów oraz wersji roboczych, w ramach wynagrodzenia umownego, o którym mowa w ofercie, z chwilą potwierdzenia wykonania przedmiotu zamówienia, czyli z chwilą podpisania przez Zamawiającego protokołu odbioru dokumentacji zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych, w szczególności na następujących polach eksploatacji:
  • Trwałe lub czasowe utrwalanie lub zwielokrotnianie w całości lub w części jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie dla realizacji funkcji jakie przedmiot zamówienia ma spełniać;
  • Tworzenie nowych wersji i adaptacji (tłumaczenie, przystosowanie, zmiana układu lub jakiekolwiek inne zmiany);
  • Utrwalanie przedmiotu zamówienia w jakiejkolwiek formie i postaci;
  • Kopiowanie przy zastosowaniu odpowiedniej techniki cyfrowej;
  • Rozpowszechnianie przedmiotu zamówienia w jakiejkolwiek formie i postaci;
  • Wykorzystywanie w utworach audiowizualnych, multimedialnych;
  • Publiczne wykonywanie i publiczne odtwarzanie;
  • Wprowadzenie dostarczanych materiałów do własnych baz danych, bądź w postaci oryginalnej, bądź w postaci fragmentów;
  • Wprowadzanie do obrotu, użyczenie, najem oryginału albo egzemplarzy;
  • Wprowadzanie do pamięci komputera i wykorzystanie w Internecie;
  • Wystawianie;
  • Wyświetlanie.
  1. W ramach wynagrodzenia, o którym mowa w ofercie, z chwila podpisania przez Zamawiającego protokołu odbioru dokumentacji, Wykonawca wyrazi zgodę na wykonywanie autorskich praw zależnych do przedmiotu zamówienia powstałego w wyniku wykonania zamówienia z niniejszego postępowania na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia.
  2. Przeniesienie, o którym mowa w lit. c) i d), nastąpi bez ograniczenia co do terminu, czasu, terytorium oraz ilości egzemplarzy.
  3. Wykonawca wyrazi nieodwołalną zgodę na dokonywanie przez Zamawiającego wszelkich zmian i modyfikacji w przedmiocie zamówienia i w tym zakresie zobowiąże się nie korzystać z przysługujących mu autorskich prawa osobistych do przedmiotu zamówienia.
  4. Wraz z przeniesieniem praw autorskich Wykonawca przeniesie na Zamawiającego własność nośnika egzemplarza utworu, bez odrębnego wynagrodzenia.

VI. Warunki płatności: przelew 21 dni, od wpływu prawidłowo wystawionej faktury.

VII. Szczegółowe obowiązki i prawa Wykonawcy określone są we wzorze Umowy.

VIII. Kod CPV: 71220000-6 Usługi projektowania architektonicznego; 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania; 71242000-6 Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów; 71245000-7 Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje; 71400000-2 Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu; 71310000-4 Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane; 71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne; 71420000-8 Architektoniczne usługi zagospodarowania terenu; 71321000-4 usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych; 71322000-1 usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej; 71323100-9 usługi projektowania zasilania energią elektryczną; 71248000–8 Nadzór nad projektem i dokumentacją.

2. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:

Przedmiot zamówienia należy wykonać do dnia 16.05.2016r.

3. WARUNKI UDZIAŁU W POSTEPOWANIU:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:

  1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

Na potwierdzenie spełniania warunku Wykonawca przedstawi oświadczenie o posiadaniu uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

  1. Posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie umożliwiające realizację przedmiotu zamówienia:

Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie powinien wykonać co najmniej: dwie inwentaryzacje obiektów budowlanych, dwa audyty energetyczne obiektów budowlanych, dwa programy funkcjonalno-użytkowe lub projekty budowlane.

  1. Dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

Wykonawca powinien dysponować co najmniej:

a) jedną osobą posiadająca uprawnienia do wykonywania audytów energetycznych,

b) jedną osobą posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub architektonicznej.

Jeżeli Wykonawca nie dysponuje osobą z ww. uprawnieniami, Zamawiający uzna warunek również za spełniony, jeżeli ww. osoba nabyła prawo do wykonywania ww. zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie   z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016r.,  poz. 65).

  1. Znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

Na potwierdzenie spełniania warunku Wykonawca przedstawi oświadczenie, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

  1. Nie są powiązani z Zamawiającym osobowo ani kapitałowo.

Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy, a Wykonawcą, polegające w szczególności na:

- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;

- posiadaniu przynajmniej 10 % udziałów lub akcji;

- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,

- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia” w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.

  1. W przypadku wykonawców występujących wspólnie warunki określone w ust. 1 pkt. 1-4 powinien spełniać co najmniej jeden z Wykonawców, lub mogą być one spełnione łącznie. Natomiast warunek określony w ust. 1 pkt. 5 musi spełniać każdy z Wykonawców samodzielnie.
  2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Dokument musi w swojej treści oprócz informacji kto jest podmiotem udostępniającym i przyjmującym  zasoby zawierać co najmniej:
  1. zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
  2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia.
  3. charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, 
  4. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.

Zobowiązanie lub każdy inny dokument, z którego będzie jednoznacznie wynikać uprawnienie do dysponowania zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia należy złożyć w formie oryginału.

  1. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

4. WYKONAWCY WYSTĘPUJACY WSPÓLNIE

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

2. Wykonawcy, o których mowa w ust. 1, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

5. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY

1. Wykonawca składa ofertę na realizację przedmiotu zamówienia na załączonym formularzu ofertowym- załącznik nr 1 do zapytania ofertowego, w języku polskim, w formie pisemnej.

2. Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z wpisem do właściwego rejestru lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; lub przez osobę umocowaną do podpisania oferty. Pełnomocnictwo powinno być dołączone do oferty o ile nie wynika z innych załączonych dokumentów. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale, notarialnie potwierdzonej kopii, lub kopii potwierdzonej za zgodność przez mocodawcę. Zaleca się aby wszystkie strony oferty były ponumerowane. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być naniesione w sposób czytelny, datowane i podpisane przez osobę upoważnioną.

3. Cena za wykonanie zamówienia musi być podana w polskich złotych (cyfrowo i słownie), być zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku oraz być wartością brutto. Złożona oferta musi uwzględniać wszystkie zobowiązania, obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia. W formularzu oferty

4. Termin związania z ofertą wynosi 30 dni.

5. Oferta powinna zawierać:

1) Załącznik nr 1: Formularz Oferty,

2) Załącznik nr 2: Oświadczenie,

3) Załącznik nr 3: Wykaz zrealizowanych usług wraz z załączeniem dowodów potwierdzających że zostały wykonane należycie,

4) Załącznik nr 4: Wykaz Osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia

6. Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu będą składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. W przypadku wykonawców występujących wspólnie lub podmiotów oddających swoje zasoby do dyspozycji wykonawcy, kopie dokumentów dotyczące odpowiednio wykonawcy, lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.

Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

  1. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, na kopercie wpisać nazwę i adres Zamawiającego oraz zapis: Wykonanie dokumentacji niezbędnej do przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu „Kultura pod napięciem” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020. Nie otwierać przed 18.04.2016r. godz. 11.20”

6. MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERT

Ofertę należy złożyć osobiście lub za pośrednictwem poczty do dnia 18.04.2016r. do godz. 11:00 - w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta, Ostrów Mazowiecka, ul. 3 Maja 66, 07-300 Ostrów Mazowiecka w godzinach od 08:00 do 16:00 od poniedziałku do piątku, (decyduje data i godzina wpływu). Oferta złożona po terminie składania ofert nie będzie podlegała ocenie.

7. MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT

Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Miasta Ostrów Mazowiecka, ul. 3 Maja 66, 07-300 Ostrów Mazowiecka, w dniu 18.04.2016 o godzinie 11:20

8. KRYTERIA i SPOSÓB OCENY OFERT

1. Oferty, które spełnią warunki udziału w postepowaniu będą ocenione w oparciu o następujące kryterium oceny: Cena – waga 100%

2. Ocena zostanie dokonana na podstawie ceny za wykonanie zamówienia przedstawionej w formularzu oferty, zgodnie z poniższym wzorem:

Najniższa cena spośród złożonych ofert

________________________________________ x 100 x waga

Cena ocenianej oferty

3. Zamawiający  dokona wyliczenia punktów  dla danej oferty  za każde kryterium, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria oceny stanowić będzie końcową ocenę danej oferty. Zamawiający dokona wyboru oferty tego z Wykonawców, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów.

9. ODRZUCENIE OFERTY I OGŁOSZENIE O WYNIKACH POSTĘPOWANIA

1. Oferta Wykonawcy niezgodna z opisem przedmiotu zamówienia i warunkami udziału w postępowaniu określonymi w niniejszym zapytaniu zostanie odrzucona przez Zamawiającego.

2. O wynikach postępowania Zamawiający poinformuje wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty oraz zamieści Informację na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.ostrowmaz.pl oraz poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego

10. ZMIANY ISTOTNYCH POSTANOWIEŃ UMOWY

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w stosunku do treści oferty w zakresie wydłużenia terminu wykonania oraz aktualizacji dokumentacji w  przypadku:

  1. wystąpienia siły wyższej,
  2. wystąpienia okoliczności leżących wyłącznie po stronie Zamawiającego lub okoliczności niezależnych od stron umowy,
  3. zmiany przepisów prawa, które spowodują konieczność dostosowania dokumentacji do znowelizowanych przepisów.

11. PUBLIKACJA ZAPYTANIA OFERTOWEGO

Informacja o postępowaniu została opublikowana na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.ostrowmaz.pl oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego. Zapytanie ofertowe zostało też skierowane również do Wykonawców w liczbie co najmniej 3.

12. POZOSTAŁE POSTANOWIENIA I INFORMACJE

1. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść i warunki zapytania ofertowego. Dokonaną zmianę zapytania ofertowego Zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano zapytanie ofertowe, zamieszcza na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego.

2. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia w przypadku gdy najkorzystniejsza oferta przedstawia cenę wyższą, niż Zamawiający jest w stanie zapłacić. Zamawiający zastrzega sobie również prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyn.

3. Po przeprowadzeniu postępowania nastąpi podpisanie umowy z wybranym Wykonawcą. W przypadku gdy wybrany Wykonawca odstąpi od podpisania umowy, możliwe jest podpisanie umowy z Wykonawcą, którego oferta uzyskała kolejną najwyższą liczbę punktów.

4. Wszystkie załączniki w wersji elektronicznej dostępne są na stronie www.bip.ostrowmaz.pl w zakładce: Informacje Burmistrza Miasta> Ogłoszenia i Obwieszczenia.

13. KONTAKT Z ZAMAWIAJĄCYM:

Osobami upoważnionymi do kontaktu z Wykonawcami są:

  1. w zakresie merytorycznym: Pan Daniel Choinka, tel. (29) 679-54-61
  2. w zakresie formalnym: Pani Marzena Grabowska, Pan Michał Kazimierski, tel.(29) 679-54-33, zzp@ostrowmaz.pl

ZAŁĄCZNIKI:

1. Zapytanie ofertowe (PDF)

2. Załącznik nr1: Formularz Ofertowy (DOC, PDF)

3. Załącznik nr2: Oświadczenie (DOC, PDF)

3. Załącznik nr3-4: Wykaz Osób, Wykaz usług (DOC, PDF)

4. Załącznik nr5: Wzór Umowy (PDF)

Wytworzył:
Jerzy Bauer
(2016-04-08)
Udostępnił:
Kazimierski Michał
(2016-04-08 17:26:25)
Ostatnio zmodyfikował:
Kazimierski Michał
(2016-04-08 17:37:17)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki