Obwieszczenie Burmistrza Miasta

                                                                                                  Ostrów Mazowiecka, dnia  30 sierpnia 2023 r.

  BURMISTRZ MIASTA

OSTRÓW MAZOWIECKA

 

RG-Ś.6220.4.2023

OBWIESZCZENIE

o wszczęciu postępowania

 

Zgodnie z art. 61 § 4 oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2023 roku, poz. 775 z późn. zm. - cyt. dalej jako „k.p.a.”) w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.,dalej: „ustawa ooś”)

Burmistrz Miasta Ostrów Mazowiecka

zawiadamia

o wszczęciu postępowania z wniosku firmy Alpla Sp. z o.o. ul. Stolarskiego 6, 34-300 Żywiec w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie na działkach o nr ew. 422/2, 423/1, 423/8, 423/9, 423/42, 424/4, 425/4, 444/1, 444/4, 444/5 i 444/6 na terenie miasta Ostrów Mazowiecka instalacji fotowoltaicznej wraz z niezbędną elektroenergetyczną infrastrukturą towarzyszącą.

Jednocześnie informuję, że w toku prowadzonego postępowania tut. Urząd wystąpił z wnioskiem o zajęcie stanowiska w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Ostrowi Mazowieckiej, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie i Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Zarząd Zlewni w Sokołowie Podlaskim.  

W związku z powyższym informuję strony postępowania o przysługującym prawie zapoznawania się z aktami sprawy dostępnymi w siedzibie Urzędu Miasta Ostrów Mazowiecka ul. 3 Maja 66  (poniedziałek - piątek w godzinach 8.00 do 16.00), po wcześniejszej telefonicznej rezerwacji wizyty pod numerem 29 679 54 34 oraz możliwości składania uwag do planowanej inwestycji pisemnie, kierując korespondencję na adres: Urzędu Miasta Ostrów Mazowiecka, ul. 3 Maja 66,  07-300 Ostrów Mazowiecka; ustnie do protokołu w siedzibie tut. Urzędu oraz na wskazanych wyżej zasadach za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP.

Zgodnie z treścią art. 74 ust. 3a ustawy ooś „stroną postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wnioskodawca oraz podmiot, któremu przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę, z zastrzeżeniem art. 81 ust. 1. Przez obszar ten rozumie się:

1) przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu;

2) działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska, lub

3) działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem”.

 

Ponieważ liczba stron postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, w niniejszym postępowaniu stosuje się przepisy art. 49 k.p.a., tj. strony będą zawiadamiane o decyzjach i innych czynnościach przez obwieszczenie zamieszczane na stronie internetowej BIP Urzędu Miasta Ostrów Mazowiecka, na tablicy ogłoszeń tut. Urzędu i w miejscu planowanego przedsięwzięcia. Doręczenie – zawiadomienie stron uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.

 

Z up. Burmistrza

Sylwia Katarzyna Kos

Sekretarz Miasta

Wytworzył:
Sylwia Katarzyna Kos
(2023-08-30)
Udostępnił:
Patrycja Duda
(2023-08-31 14:58:13)
Ostatnio zmodyfikował:
Patrycja Duda
(2023-08-31 15:01:54)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki