Wpis do ewidencji działalności gospodarczej
Rejestracja działalności gospodarczej
Jednoosobową działalność gospodarczą rejestruje się wyłącznie drogą elektroniczną w Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej zwanej dalej „CEIDG”.
CEIDG prowadzi w systemie teleinformatycznym Minister właściwy do spraw gospodarki.
Osoba fizyczna rejestrująca indywidualną działalność gospodarczą wypełnia papierowy lub elektroniczny formularz CEIDG-1, który składa w dowolnym Urzędzie Gminy.
Wniosek o wpis do CEIDG w formie papierowej wypełniony, opatrzony podpisem złożony osobiście lub przez pełnomocnika w wybranej gminie zostanie przekształcony we wniosek elektroniczny i przesłany do CEIDG najpóźniej następnego dnia roboczego od daty wpływu wniosku.
Wniosek o wpis do CEIDG w formie papierowej wypełniony, opatrzony podpisem poświadczony notarialnie może być przesłany listem poleconym do gminy.
Czynności organu gminy związane z przyjęciem wniosku nie obejmują dokonania wpisu do CEIDG. Od czynności tych, polegających na przekształceniu go na formę dokumentu elektronicznego i przesłaniu do CEIDG, nie przysługują środki odwoławcze, gdyż organem ewidencyjnym jest Minister Przedsiębiorczości i Technologii.
Strona internetowa: www.ceidg.gov.pl – instrukcja wypełniania wniosku o wpis do CEIDG.