Miasto Ostrów Mazowiecka
3 Maja 66
07-300 Ostrów Mazowiecka
Zaproszenie do składania ofert
Wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro. Do niniejszego postępowania nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2013r., poz. 907 z późn. zm.) - art. 4 pkt 8
Miasto Ostrów Mazowiecka zaprasza do udziału w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego na: Konserwację oświetlenia ulicznego Miasta Ostrów Mazowiecka.
I. Szczegółowy opis przedmiotu i zakres zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie czynności polegających na konserwacji:
- urządzeń oświetlenia ulic krajowych, powiatowych i gminnych oraz miejskich dróg wewnętrznych,
- oświetlenia terenu parku przed ratuszem, podświetlenia budynku ratusza, podświetlenia Kościoła pw. NMP przy ul. 3 Maja, podświetlenia „Dębu Wolności” na parkingu przy ul. Ks. Sobotki oraz latarni na terenie Parku wokół Stawu Miejskiego
-w mieście Ostrów Mazowiecka oraz terenach administrowanych przez Miasto Ostrów Mazowiecka.
Wykaz i liczbę punktów świetlnych/opraw oświetleniowych objętych konserwacją zawiera załącznik nr 6 (obecnie 2816 sztuk - ilość ta może ulec zmianie w trakcie trwania umowy o ewentualne nowe instalacje elektryczne z punktami świetlnymi/oprawami).
2. Zakres prac:
- Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania prawidłowego stanu technicznego i bezpiecznego funkcjonowania urządzeń oświetlenia ulicznego i ponosi wszelkie konsekwencje wynikające z tego tytułu (za wyjątkiem sytuacji nie wynikłych z winy Wykonawcy).
- Wykonawca zobowiązany do konserwacji lamp ulicznych i zegarów sterujących włączaniem i wyłączaniem oświetlenia ulicznego oraz odpowiedzialny jest za ich prawidłowe funkcjonowanie.
- Wszystkie prace wykonywane w ramach niniejszej umowy muszą odpowiadać "polskim normom i warunkom technicznym wykonania robót elektrycznych".
- Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia na własny koszt wszelkich prób i badań wynikających z norm i specyfikacji technicznych.
- Wykonawca powinien posiadać:
- umowy na utylizację zużytych źródeł światła z firmą posiadającą uprawnienia do prowadzenia takiej działalności (muszą byćzawarte co najmniej na okres obowiązywania umowy na konserwację – zał. nr 5),
- zezwolenia na zbieranie i transport materiałów niebezpiecznych (ważne w okresie obowiązywania niniejszej umowy).
3. Do obowiązków Wykonawcy należy:
- wymiana źródeł światła sodowych i LED-owych, dławików i bezpieczników latarniowych na takie same jak uszkodzone (niedopuszczalna jest zmiana rodzaju urządzeń i źródeł światła na inne niż istniejące bez wiedzy i zgody Zamawiającego),
- montaż nowych kabli oświetlenia ulicznego w przypadku awarii uniemożliwiającej naprawę starego kabla,
- wymiana lamp i słupów uszkodzonych na skutek wypadków drogowych lub innych przyczyn losowych z zastrzeżeniem, że koszt materiałów leży po stronie Zamawiającego,
- wymiana uszkodzonych skrzynek sterujących oświetleniem,
- wykonywanie wszystkich napraw istniejącego oświetlenia ulicznego (utrzymanie w sposób ciągły jego sprawności),
- przeprowadzenie okresowych kontroli stanu technicznego oświetlenia ulicznego oraz sporządzenie i przedstawienie Zamawiającemu protokółów z przeglądów i dokonanych napraw konserwacyjnych,
- konserwacja urządzeń sterowniczych umożliwiająca ich prawidłowe działanie i bieżące reagowanie na powstałe nieprawidłowości,
- doraźne naprawy innych elementów obwodu oświetlenia po przyjęciu reklamacji,
- obsługa urządzeń sterujących,
- zabezpieczenie w całości materiałów na potrzeby konserwacji,
- utrzymanie obiektów konserwowanych w należytym stanie technicznym,
- niezwłoczne wykonanie napraw bieżących. Naprawę należy wykonać w przypadku:
- nieświecącego całego obwodu bądź ciągu oświetlenia całej ulicy - nie później niż w ciągu 2 godzin po zgłoszeniu awarii niezależnie od pory dnia w dni robocze i świąteczne,
- pojedynczych lamp (maksymalnie 3 lampy będące w jednym ciągu ulicznym) - w ciągu 96 godzin niezależnie od pory dnia w dni robocze,
- pełnienie całodobowego dyżuru telefonicznego, pod który można zgłaszać awarię instalacji oświetlenia ulicznego. Osoba pełniąca dyżur powinna mieć możliwość natychmiastowego zorganizowania ekipy ze sprzętem do dokonania naprawy,
- przestawienie dwa razy w roku wszystkich zegarów (czasu zapalania się oraz wyłączania lamp oświetlenia ulicznego) w ciągu 7 dni od zgłoszenia przez Zamawiającego z uwzględnieniem poprawki na zegarze określonej przez Zamawiającego,
- oczyszczania i pomalowania w okresie obowiązywania umowy 100 sztuk wysięgników lamp wskazanych przez Zamawiającego.
Włączanie któregokolwiek obwodu oświetleniowego w godzinach nie funkcjonowania oświetlenia ulicznego (w czasie dnia) dopuszczalne jest jedynie w wyjątkowych sytuacjach z wyjątkiem włączania na zlecenie Zamawiającego lub po jego powiadomieniu.
Konserwacja nie obejmuje jedynie montażu nowych punktów świetlnych.
4. Wykonawca zapewni:
- Świecenie wszystkich opraw oświetleniowych w ustalonych przez Zamawiającego godzinach, (o ile Zamawiający nie postanowi inaczej),
- Utrzymanie we właściwym stanie opraw oświetleniowych, aby zabrudzenie lub częściowe uszkodzenie nie powodowały zmniejszenia ich sprawności,
- Utrzymanie we właściwym stanie technicznym osłon i odbłyśników opraw oświetleniowych,
- Właściwy stan techniczny instalacji oświetleniowej, zapewniający prawidłową pracę urządzeń oświetleniowych,
- Estetyczny wygląd urządzeń tj.:
- czyste klosze,
- pozamykane wnęki słupowe i skrzynki podziału sieci,
- w przypadku zakładania nowych opraw lub wymiany wysięgnika , oprawy i źródła światła w określonym ciągu latarń należy zachować ich jednolity typ,
- metalowe części urządzeń nie powinny posiadać śladów korozji,
6. Prawidłowe i czytelne oznakowanie wg zasad ustalonych przez Zamawiającego:
- obwodów w szafach oświetleniowych oraz faz w skrzynkach podziału sieci,
- słupów oświetleniowych.
- Bieżące odbieranie reklamacji i zgłaszanie awarii od mieszkańców i przekazywanie informacji o likwidacji zgłoszonych awarii do Zamawiającego,
- Zgłaszanie do Zamawiającego awarii kabli i urządzeń zasilająco-sterowniczych powodujących czasowe zaciemnienie ulic,
- Likwidowanie zagrożeń dla osób postronnych wynikających z uszkodzeń urządzeń oświetleniowych na skutek zdarzeń losowych (np. złamany wysięgnik, zwisający klosz, bądź cała oprawa w wyniku wypadku drogowego, wichury itp.) w czasie max. 2 godz. od otrzymania zgłoszenia oraz doprowadzenie uszkodzonych urządzeń oświetleniowych do właściwego stanu technicznego,
- Pomiar rezystancji uziemienia oraz sprawdzenie skuteczności zerowania każdego urządzenia.
- Pomiary powinny być prowadzone sukcesywnie, a protokoły pomiarów wraz z wykazem zbiorczym pomierzonych obiektów dostarczone do końca października każdego roku kalendarzowego, na minimum 25% sztuk zainstalowanych urządzeń oświetleniowych,
- Całodobową łączność telefoniczną z Rejonem Energetycznym oraz z Zamawiającym.
5. Pozostały zakres przedmiotu zamówienia oraz obowiązki i prawa Wykonawcy zostały zawarte we wzorze Umowy (Załącznik Nr 5 do zapytania)
II. Warunki udziału w postępowaniu
1. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego muszą dysponować osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia:
Zamawiający wymaga dysponowania osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami w specjalności energetycznej (sieci i urządzeń elektroenergetycznych), zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j.: Dz.U. z 2013, poz.1409 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. poz. 1278 z późn. zm), uprawnieniami SEP D do 1 kV, PPN (prace pod napięciem).
Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im kwalifikacje zawodowe uprawniające do prac w danej specjalności nabyte w państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz w państwach Europejskiego Obszaru Gospodarczego, stosownie do przepisu art. 12 a ustawy Prawo budowlane oraz przepisów ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394).
2. Wykonawca powinien dysponować sprzętem mechanicznym do wykonania zamówienia tj. dysponować co najmniej jednym podnośnikiem z koszem.
Wykonawca załączy do oferty dokumenty potwierdzające spełnianie ww. warunków (określone w sekcji VI).
UWAGA: Wykonawca musi uzyskać zgodę PGE Oddział Energetyczny Wyszków na dostęp do skrzynek rozdzielczych usytuowanych w stacjach transformatorowych, będących w majątku i eksploatacji PGE Dystrybucja S.A. Oddział Warszawa Rejon Energetyczny Wyszków w celu wykonania czynności konserwacyjnych.
III. Termin wykonania zamówienia: 01.08.2015r. do 31.07.2016r.
IV. Warunki płatności: faktury miesięczne, (przelew 14 dni, od wpływu prawidłowo wystawionej faktury).
V. Kryteria oceny ofert:
Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie następujących kryteriów: Najniższa cena=100%.
VI. Przygotowanie i złożenie oferty:
Ofertę należy złożyć w formie pisemnej (osobiście, listem – liczy się data wpływu do Urzędu Miasta) w siedzibie Zamawiającego (Kancelaria Urzędu Miasta) na formularzu oferty – załącznik nr 1 do zapytania.
Do formularza należy dołączyć:
- Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik. Nr2)
- Wykaz osób (Załącznik Nr 3)
- Kserokopie dokumentów (poświadczone za zgodność z oryginałem własnoręcznym podpisem Wykonawcy) potwierdzające spełnianie warunku dysponowania osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami w specjalności energetycznej (sieci i urządzeń elektroenergetycznych), uprawnieniami SEPD do 1 kV, PPN (prace pod napięciem)
- Wykaz narzędzi (Załącznik Nr 4)
Oferta powinna być opakowana w jednej kopercie zaadresowanej na Zamawiającego i opatrzonej napisem: „Oferta na Konserwację oświetlenia ulicznego Miasta Ostrów Mazowiecka.”
(Prosimy nie zamieszczać na kopercie nazwy i adresu Wykonawcy).
Oferty należy składać do dnia 24.07.2015r. do godz. 11.00.
VII. Termin i miejsce otwarcia ofert:
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 24.07.2015r. o godz. 11.20, pok. Nr 103.
VIII. Kontakt z Wykonawcą:
Osobami upoważnionymi do kontaktu z Wykonawcami jest:
- w zakresie merytorycznym: Pan Grzegorz Czyronis, tel. (29) 679-54-44, kom. 501-705-444
- w zakresie formalnym: Pani Marzena Grabowska, Pan Michał Kazimierski, tel.(29)679-54-33, zzp@ostrowmaz.pl
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyn. Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany treści niniejszego ogłoszenia (w tym zmiany terminu składania ofert) z uzasadnionych przyczyn (Wykonawca powinien regularnie odwiedzać niniejszą stronę BIP). Miasto Ostrów Mazowiecka nie może być pociągnięte do odpowiedzialności za jakiekolwiek koszty czy wydatki poniesione przez wykonawców w związku z przygotowaniem i dostarczeniem oferty.
Załączniki:
1. Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym PDF
2. Formularz Oferty (DOC, PDF)
6. Wzór Umowy PDF