ZARZĄDZENIE NR 155/2025 BURMISTRZA MIASTA OSTRÓW MAZOWIECKA z dnia 30 września 2025 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej pasywów i aktywów w Urzędzie Miasta Ostrów Mazowiecka
Zarządzenie Nr 155/2025
Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka
z dnia 30 września 2025 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej pasywów i aktywów w Urzędzie Miasta Ostrów Mazowiecka
Na podstawie art. 33 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2025 r. poz. 1153), art. 4 ust. 4, art. 26, art. 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.), w związku z § 8 ust. 3 Instrukcji Inwentaryzacyjnej Urzędu Miasta Ostrów Mazowiecka wprowadzonej Zarządzeniem Burmistrza Miasta nr 154/2025 z dnia 30 września 2025 roku zarządza się, co następuje:
§ 1.
Dokonać inwentaryzacji drogą spisu z natury:
1) druków ścisłego zarachowania w Urzędzie Miasta (kwity dziennej opłaty targowej, kwit opłaty za usługę dodatkową przyjęcia odpadów PSZOK, mandaty, licencje, wypisy z licencji, zezwolenia i wypisy z zezwolenia, blankiety odpisów aktów stanu cywilnego i blankiety zaświadczeń z USC), według stanu na dzień 31 grudnia 2025 r.
- Kwity dziennej opłaty targowej, kwit opłaty za usługę dodatkową przyjęcia odpadów PSZOK, mandaty. Inwentaryzacji dokona Zespół Spisowy nr 1 w składzie:
a) Klaudia Tyszka
b) Monika Brzostek
c) Grzegorz Jesionkowski
- przy udziale Marty Borowej do dnia 15 stycznia 2026 r.
- Licencje, wypisy z licencji, zezwolenia i wypisy z zezwolenia. Inwentaryzacji dokona Zespół Spisowy nr 1 w składzie:
a) Klaudia Tyszka
b) Monika Brzostek
c) Grzegorz Jesionkowski
- przy udziale Anety Kalaty do dnia 15 stycznia 2026 r.
- Blankiety odpisów aktów stanu cywilnego i blankiety zaświadczeń z USC. Inwentaryzacji dokona Zespół Spisowy nr 1 w składzie:
a) Klaudia Tyszka
b) Monika Brzostek
c) Grzegorz Jesionkowski
- przy udziale Beaty Rewkowskiej do dnia 15 stycznia 2026 r.
2) rzeczowych składników aktywów obrotowych, (paliwa, materiałów biurowych będących na stanie w magazynie) według stanu na dzień 31 grudnia 2025 r., z tym że inwentaryzację można rozpocząć w ciągu IV kwartału i zakończyć do 15 stycznia 2026 roku. Inwentaryzacji dokona Zespół Spisowy nr 2 w składzie:
a) Aneta Dębek
b) Patrycja Duda
c) Grzegorz Jesionkowski
- przy udziale osoby materialnie odpowiedzialnej:
- Krzysztof Gołębiewski (paliwo),
- Ewa Małyszko (materiały)
3) składników majątkowych znajdujących się poza jednostką będących własnością innych jednostek w terminie od 2 stycznia 2026 roku do 15 stycznia 2026 roku. Inwentaryzacji dokona Zespół Spisowy nr 3 w składzie:
a) Ewa Małyszko
b) Sylwia Sławkowska
c) Katarzyna Bednarczyk
- przy udziale Moniki Pawlik
4) składników majątkowych znajdujących się poza siedzibą jednostki (budynki, oświetlenie uliczne, monitoring uliczny, siłownie zewnętrzne, parkingi, place zabaw, oświetlenie świąteczne, wiaty przystankowe, dobra kultury) według stanu na dzień 31 grudnia 2025 r., z tym że inwentaryzację można rozpocząć w ciągu IV kwartału i zakończyć do 15 stycznia 2026 roku. Inwentaryzacji dokona Zespół Spisowy nr 4 w składzie:
a) Magdalena Osińska
b) Dorota Tułowiecka - Kulesza
c) Natalia Długoborska
d) Aneta Golanko
5) środki trwałe, z wyjątkiem gruntów i środków trwałych, do których dostęp jest znacznie utrudniony, lub których spisanie z przyczyn uzasadnionych jest niemożliwe, pozostałe środki trwałe, maszyny i urządzenia, środki transportu, dobra kultury oraz wyposażenie Urzędu Miasta według stanu na dzień 31 grudnia 2025 r., z tym że inwentaryzację można rozpocząć w ciągu IV kwartału i zakończyć do 15 stycznia 2026 roku. Inwentaryzacji dokona Zespół Spisowy nr 5 w składzie:
a) Małgorzata Dąbkowska
b) Marzena Grabowska
c) Szymon Kopański
d) Justyna Andryszczyk
- przy udziale Krzysztofa Grochowskiego
§ 2.
Dokonać inwentaryzacji drogą otrzymania od banków i uzyskania od kontrahentów (odbiorców itp.) potwierdzeń prawidłowości wykazanych w księgach rachunkowych danych na określony dzień:
1) środków pieniężnych i lokat pieniężnych znajdujących się na rachunkach bankowych Miasta Ostrów Mazowiecka według stanu na dzień 31 grudnia 2025 r. Inwentaryzacji dokona Zespół Spisowy nr 6 w składzie:
a) Monika Ojdana
b) Marta Borowa
c) Marta Sobotka
- w terminie do 15 stycznia 2026 r.
2) należności (z wyłączeniem należności publicznoprawnych, należności od osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych, w tym od pracowników oraz należności spornych i wątpliwych, według stanu na dzień 31 grudnia 2025 r.), w tym powierzonych kontrahentom własnych składników aktywów z tym że inwentaryzację można rozpocząć w ciągu IV kwartału i zakończyć do 15 stycznia 2026 roku. Inwentaryzacji dokona Zespół Spisowy nr 7 w składzie:
a) Beata Długołęcka
b) Marta Kurta
c) Marta Sobotka
§ 3.
Dokonać inwentaryzacji drogą porównania danych zarejestrowanych w księgach rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji wartości tych składników:
1) gruntów, dróg oraz trudno dostępnych oglądowi środków trwałych, według stanu na dzień 31 grudnia 2025 r., z tym że inwentaryzację można rozpocząć w ciągu IV kwartału i zakończyć do 27 lutego 2026 roku. Inwentaryzacji dokona Zespół Spisowy nr 8 w składzie:
a) Grzegorz Wiercioch
b) Marek Rembowski
c) Marzena Kosakowska
2) środków trwałych w budowie według stanu na dzień 31 grudnia 2025 r., z tym że inwentaryzację można rozpocząć w ciągu IV kwartału i zakończyć do 27 lutego 2026 roku. Inwentaryzacji dokona Zespół Spisowy nr 9 w składzie:
a) Aneta Golanko
b) Natalia Długoborska
c) Małgorzata Kozłowska
3) wartości niematerialnych i prawnych według stanu na dzień 31 grudnia 2025 r., z tym że inwentaryzację można rozpocząć w ciągu IV kwartału i zakończyć do 27 lutego 2026 roku. Inwentaryzacji dokona Zespół Spisowy nr 10 w składzie:
a) Michał Duda
b) Róża Iglik
c) Justyna Andryszczyk
4) rozrachunków o charakterze publicznoprawnym, rozrachunków z pracownikami, udziałów obcych podmiotach, funduszy własnych i funduszy specjalnych, zobowiązań i rezerw według stanu na dzień 31 grudnia 2025 r., z tym że inwentaryzację można rozpocząć w ciągu IV kwartału i zakończyć do 20 marca 2026 roku. Inwentaryzacji dokona Zespół Spisowy nr 11 w składzie:
a) Barbara Świedzińska
b) Justyna Andryszczyk
c) Marzena Siulkowska
5) należności spornych i wątpliwych, według stanu na dzień 31 grudnia 2025 r., z tym że inwentaryzację można rozpocząć w ciągu IV kwartału i zakończyć do 15 stycznia 2026 roku. Inwentaryzacji dokona Zespół Spisowy nr 12 w składzie:
a) Aneta Zbiejczyk
b) Marta Borowa
c) Klaudia Tyszka
§ 4.
Dla ustalenia wyceny niepełnowartościowych składników majątku według stanu na dzień 31 grudnia 2025 r., z tym że inwentaryzację można rozpocząć w ciągu IV kwartału i zakończyć do 15 stycznia 2026 roku powołuję Zespół spisowy nr 13 w składzie:
a) Olga Gumiężna
b) Agnieszka Wróblewska
c) Szymon Kopański
- przy udziale Michała Dudy
§ 5.
Zobowiązuje się przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia szkolenia i szczegółowego instruktażu członków komisji i zespołów spisowych o sposobie przeprowadzenia czynności inwentaryzacyjnych zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną.
§ 6.
Osoby materialnie odpowiedzialne zobowiązuje się do odpowiedniego uporządkowania mienia i ewidencji.
§ 7.
Zawiesza się nieobecności (np. z tytułu urlopów) wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne.
§ 8.
Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
§ 9.
Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz naliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez Burmistrza Miasta) powinny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
§ 10.
Dokumenty rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych powinny być dostarczone do Wydziału Realizacji Budżetu dotyczące inwentaryzacji drogą spisu z natury najpóźniej do dnia 31 stycznia 2026 r. , drogą potwierdzeń, weryfikacji najpóźniej do dnia 20 marca 2026r.
§ 11.
Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
§ 12.
Szczegółowe zasady i sposób wykonania czynności inwentaryzacyjnych określa przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej w czasie instruktażu.
§ 13.
Nadzór na prawidłowością, kompletnością spisów inwentaryzacyjnych powierza się Dyrektorowi Wydziału Realizacji Budżetu.
§ 14.
Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierzam Skarbnikowi Miasta.
§ 15.
Zarządzenie wchodzi z dniem podpisania.
Burmistrz Miasta
Hubert Betlejewski
Załącznik: Zarządzenie Nr 155/2025 z dnia 30 września 2025 r. (plik pdf 408 KB)